مشاوره حقوقی رابطه نامشروع و غیر قانونی

مشاوره حقوقی انواع رابطه ی نامشروع قادر است تمامی مسائل حقوقی و انواع تخفیف ها و تبدیل هایی که در این زمینه قاضی مکلف به انجام آن هاست یا می تواند در حیطه اختیارات خود آن ها را اعمال کند برای شما تشریح نماید. بنابراین هرگز نقش مشاوره حقوقی رابطه نامشروع در تغییر میزان مجازات و یا حتی رهایی از اتهام را نادیده نگیرید.

اگر با چنین مسئله ای مواجه شده اید بهتر است هر چه زودتر با یک مشاور حقوقی متبحر در این زمینه مشورت کرده و بهترین مسیر قضایی ممکن در این خصوص را انتخاب کنید. وکیل رابطه نامشروع نیز به نوبه خود در این مقاله اطلاعات مختصر و مفیدی را به شما ارائه می نماید.

رابطه نامشروع به چه معناست؟

اگر بخواهیم نظر عرف را در این خصوص جویا شویم قطعاً مردم جامعه هرگونه رابطه ای که خارج از قوانین عرفی و فقهی میان دو فرد که در علقه ی زوجیت قرار ندارند را رابطه نامشروع قلمداد می کنند!

حال ممکن است این رابطه میان دو فرد نامحرم یا میان محارمی باشد که اجازه روابط جنسی را ندارند. اما اگر به قانون مجازات اسلامی مراجعه کنیم متوجه می شوم که رابطه نامشروع شامل تعریف فوق می شود با این تفاوت که رابطه زنا را در بر نمی گیرد. بنابراین می توان رابطه نامشروع از دیدگاه حقوق ایران را این چنین تعریف کرد:

به هر گونه رابطه غیرقانونی میان دو یا چند فرد خارج از علقه ی زوجیت که با قصد کسب لذت جنسی باشد اما به آمیزش کامل منتهی نشود رابطه نامشروع گفته می شود. بغل کردن های خارج از عرف، بوسیدن از روی لذت و یا دست کشیدن به بدن دیگری به قصد تحریک و مواردی از این قبیل را می توان رابطه نامشروع قلمداد کرد.

مجازات رابطه نامشروع

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

از آنجا که قانون مجازات زنا را از محدوده روابط نامشروع خارج ساخته است در نتیجه جرم رابطه نا مشروع شامل مجازات تعزیری می باشد. بر این اساس قاضی صادر کننده حکم اختیار این را دارد که با توجه به شرایط وقوع جرم حداقل و حداکثر مجازات را برای مجرم در نظر بگیرد. مجازات قانونی برای رابطه نامشروع باید از حداقل مجازات تعیین شده برای زنا کمتر باشد در غیر این صورت هیچ گونه وجهه قانونی و شرعی ندارد.

از آنجا که حداقل مجازات تعیین شده برای زنا، ۱۰۰ ضربه شلاق است بنابراین حداکثر مجازات تعیین شده برای رابطه نامشروع باید ۹۹ ضربه شلاق باشد. قانون نیز با استفاده از وصف (تا ۹۹ ضربه شلاق) این استنباط را پذیرفته است. بنابراین حداقل مجازات رابطه نامشروع، یک ضربه شلاق است و حداکثر میزان آن نیز ۹۹ ضربه.

عوامل تشدید مجازات همچون متاهل بودن، رابطه بدون رضایت طرف مقابل و از روی اجبار، رابطه مشهود و در میان جمع، رابطه نامشروع در فضای واقعی (غیر مجازی) و مواردی از این قبیل ممکن است به عنوان عوامل تشدید مجازات شناخته شوند.

ادله اثبات رابطه نامشروع

این جرم نیز همانند سایر جرائم با ادله خاصی قابل اثبات هستند. اقرار، شهادت شهود، وجود قراین و امارات به همراه علم قاضی. نکته حائز اهمیت این است که در این پرونده ها علم قاضی از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است.

قضات زمانی که دلایل مختلف را بررسی می کنند می توانند نظر خود را در قالب صدور حکم اعلام کنند. بررسی پیام ها و تلفن هایی که از جانب طرفین صورت گرفته است یکی از مهمترین عوامل اثبات رابطه نامشروع با توجه به علم قاضی است. بنابراین همیشه نمی توان به چنین اسنادی اکتفا کرد و زمانی این اسناد مورد استفاده قرار می گیرند که قاضی تشخیص دهد.

اصولاً بسیاری از این جرائم با توجه به نظریه حقوقی جلوگیری از کاهش قبح اجتماعی برخی از افعال نامشروع به مرحله اثبات نمی رسند و این امر کافیست تا شما را به سمت وکیل کیفری بکشاند تا پرونده شما در صورت اثبات پشیمانی و توبه بسته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *