وکیل رابطه نامشروع ، %شامل نکات مهم%

وکیل رابطه نامشروع متخصص و با تجربه : حدود روابط زن و مرد در تمامی جوامع بشری حائز اهمیت است و تجاوز از این حدود در شرع اسلام با عنوان رابطه نامشروع شناخته می شود. دفاع از چنین پرونده ای با ادله قانونی منجر به شکل گیری عرصه ی جدید در امر وکالت با عنوان وکیل رابطه نامشروع شده است. وکیل متخصص در خصوص رابطه نامشروع یکی از مهمترین عرصه های وکالت در عصر حاضر با توجه افزایش دامنه شبکه های اجتماعی در زندگی انسان هاست.

اگر درگیر چنین پرونده ای شده اید خواه به عنوان شاکی و یا مشتکی عنه، بهتر است بدون مشورت با وکیل رابطه نامشروع در این زمینه هیچ گونه اقدامی را انجام ندهید. در صورتی که از لحاظ مالی توانایی گرفتن وکیل کیفری را ندارید می توانید با مشاوره حقوقی رابطه نامشروع بهترین اقدام ممکن در این زمینه را انجام دهید. در ادامه به بررسی موضوع رابطه نامشروع در قوانین ایران می پردازیم.

وکیل متخصص رابطه نامشروع

شاید بسیاری از مردم تصور کنند معنای دقیق رابطه نامشروع را می دانند این درحالیست که حدود روابط مشروع و غیر مشروع حتی در قانون نیز بیان نشده است. نکته ای که به شدت اهمیت دارد این است که شما هرگز نمی توانید از یک فرد در خصوص زنا، در قالب رابطه نامشروع شکایت کنید. در واقع قانون مجازات اسلامی در تعریف خود از رابطه نامشروع، آن را شامل تمامی روابط خارج از عرف و شرع میان زن و مردی می داند که علقه زوجیت میان آن ها وجود ندارد به غیر از زنا!

وکیل رابطه نامشروع

قانون مجازات اسلامی به صورت کاملاً واضح و شفاف نسبت به خروج زنا از دایره روابط نامشروع اشاره کرده و آن را در یک مبحث جداگانه و در بخش حدود اسلامی مورد توجه قرار داده است. بنابراین روابطی همچون بوسیدن، بغل کردن یک فرد نامحرم به همراه لذت جنسی، تقبیل و عشق بازی اگر به زنا منتهی نشود در زمره روابط نامشروع خواهد بود.

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

وکیل رابطه نامشروع : بهتر است پیش از هر سخنی بدانید که رویه دادگاه ها بدین صورت است که تا حد ممکن از اثبات چنین جرائمی خودداری کنند و آبرو و حیثیت متهم را حفظ نمایند اما در مواردی که جرم مورد نظر در ملاء عام صورت گرفته باشد یا طرفین به طور مشهود نسبت به چنین عملی اقدام نمایند به صورت جدی در دادگاه ها پیگیری خواهد شد.

در این مورد اقرار فرد، شهادت شهود و علم قاضی از طریق امارات موجود برای اثبات جرم رابطه نامشروع به کار می رود. علم قاضی ممکن است از طرق مختلفی همچون پرینت تلفن ها و پیامک ها، ویدئوها و صداهای ضبط شده و مواردی از این قبیل به دست بیاید. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که امارات موجود صرفاً در راستای علم قاضی بکار می روند و نمی توانند به عنوان ادله جهت اثبات جرم رابطه نامشروع شناخته شوند.

رابطه نامشروع در فضای مجازی

با فراگیر شدن و استفاده همگانی از شبکه های اجتماعی امروزه به وفور شاهد بروز چنین جرائمی در فضای مجازی هستیم. بسیاری از افراد برای اثبات چنین روابطی به دادسراها مراجعه می کنند با این حال رویه موجود بدین صورت است که به راحتی چنین درخواست هایی را مورد پذیرش قرار نمی دهد. اثبات رابطه نامشروع بخصوص اگر در فضای شبکه های اجتماعی و به غیر از تلفن و پیامک صورت گیرد بسیار دشوار است.

ممکن است جرم مورد نظر در فضای مخابراتی ایران به وقوع پیوسته باشد اما اگر به شش ماه قبل باز گردد باز هم امکان شکایت از آن وجود ندارد. چرا که شبکه های مخابراتی فایل های مربوطه را تا شش ماه ذخیره می نماید. گذشته از این اگر ادله کافی جهت اثبات جرم رابطه نامشروع در اختیار نداشته باشید نتیجه نامطلوبی در انتظار شما خواهد بود. متشاکی عنه می تواند در برابر شما ادعای حیثیت نماید. دقت کنید که هرگز بدون دلیل و صرفاً از روی غضب و کینه وارد این مسیر نشوید.

اثبات رابطه نامشروع پیامکی

روابط نامشروع غیر جسمانی و بدون حضور فیزیکی طرفین در کنار یکدیگر در ابتدا با خطوط تلفن همراه و سپس از طریق پیامک به وجود آمد. این شیوه در دنیای امروز و با گسترش شبکه های اجتماعی کاهش محسوسی داشته است اما همچنان در دادگاه ها مطرح می شود.

اگر شاکی ادله کافی جهت اثبات این رابطه را داشته باشد می تواند از دادگاه درخواست کند تا پرینت پیامک های شخص مورد نظر را دریافت نموده و به کم و کیف روابط او با شخص نامحرم پی ببرد.در صورت پذیرش این درخواست دادگاه هرگز این اطلاعات را در اختیار شاکی قرار نمی دهد و از آن ها صرفاً در راستای علم قاضی و صدور حکم مناسب استفاده می کند.

مجازات جرم رابطه نامشروع

مجازات دقیق و مشخصی برای جرم رابطه نامشروع در نظر گرفته نشده است و قانون مجازات اسلامی صرفاً بیان می کند که مجازات این جرم باید کمتر از مجازات زنای غیر محصنه باشد. مجازات جرم زنای غیر محصنه ۱۰۰ ضربه شلاق است و مجازاتی خفیف تر از آن نیز می تواند از یک تا ۹۹ ضربه شلاق باشد. میزان مجازات تعیین شده به نظر قاضی بستگی دارد.

قاضی در این خصوص به مواردی همچون نوع رابطه، شدت اقدامات صورت گرفته در این زمینه، حضوری بودن یا مجازی بودن رابطه، وضعیت تاهل طرفین، سن اشخاص مورد نظر و مواردی از این قبیل دقت کرده و سپس اقدام به صدور حکم می کند.

وکیل فرنیان فر – وکیل پایه یک دادگستری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *