وکیل متخصص جعل عنوان

وکیل جعل عنوان  : جرم جعل تقریباً یکی از جرائم کیفری در تمام نظام های حقوقی است. هرچند جرم جعل و استفاده از سند مجعول دو فعل متمایز به حساب می آیند اما در اغلب موارد با یکدیگر مرتبط بوده و به دنبال یکدیگر واقع می شوند. در این میان برخی از افراد مرتکب جرم جعل و استفاده از سند مجعول می شوند و برخی دیگر هم به علت ارتکاب این جرم متحمل ضرر می گردند. در ادامه توسط وکیل جعل عنوان به بیان نکات حقوقی کاربردی در این زمینه خواهیم پرداخت.

متضررین از جرم جعل لزوماً اشخاص حقیقی نیستند و در برخی از موارد، دفاتر، شرکت ها، موسسات و یا حتی دولت ها از بروز چنین افعالی متحمل ضرر می شوند بنابراین فردی که مبادرت به شکایت با موضوع جعل می نماید ممکن است شخصیت حقوقی یا حقیقی داشته باشد.

وکیل جعل عنوان

جرم جعل به صور مختلفی رخ می دهد اما یکی از متداول ترین شیوه های ارتکاب جعل ، جعل عنوان می باشد. در صورتی که با چنین مسئله ای مواجه شده اید بهتر است هرچه سریع تر به وکیل جعل عنوان مراجعه نمایید. در صورتی که خود مرتکب چنین جرمی شده اید و یا تمام شواهد موجود بر علیه شماست بازهم پیشنهاد می دهیم فرصت را غنیمت شمرده و به یک وکیل متخصص جعل مراجعه نمایید.

جعل عنوان چگونه است؟

جعل عنوان زمانی رخ می دهد که یک فرد به صورت غیر واقعی خود را با سمت یا نام دیگر خلاف هویت اصلی خویش معرفی می کند و در این زمینه مبادرت به نشان دادن برخی از اسناد و مدارک برای اثبات هویت می کند. به عنوان مثال: فردی خود را به عنوان مامور نیروی انتظامی معرفی کرده و در این خصوص علاوه بر استفاده از لباس های رسمی و اتیکت های نظامی حتی ممکن است کارت شناسایی جعلی نیز داشته باشد.

جعل عنوان در حوزه های گسترده ای صورت می گیرد. ممکن است فردی خود را در یک پست و مقام دولتی معرفی کند یا با استفاده از عناوین دروغین همانند: وکیل، قاضی، وزیر و … خود را یک شخص مهم جلوه دهد. حتی ممکن است خود را به عنوان یک فرد کاملاً عادی که صاحب یک ملک در منطقه خاصی است معرفی کرده و با مدارک جعلی در دفتر اسناد رسمی حاضر شود و ملک مربوطه را به فروش برساند.

نکته : تمامی جرایم فوق در زمره جعل عنوان قلمداد می شوند و مشمول مجازات های مقرر در قانون مجازات اسلامی خواهند بود.

جرم جعل و کلاهبرداری

اصولاً مجرمین در زمان ارتکاب یک جرم به برخی دیگر از جرایم نیز دست می زنند. به عنوان مثال: فردی که مدارک هویتی جعلی را ساخته است مبادرت به استفاده از آن ها می کند و در این صورت دو نوع جرم مستقل با عنوان جرم جعل و جرم استفاده از سند مجعول مرتکب شده است. حال اگر این جرایم برای کلاهبرداری و گرفتن مال دیگری انجام شوند زمینه وقوع جرم کلاهبرداری هم آماده می شود. بنابراین اغلب جرایم مربوط به جعل و استفاده از سند مجعول مسیر برای ارتکاب جرم کلاهبرداری خواهند بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *