وکیل قاچاق دارو و مجازات قانونی این جرم

وکیل قاچاق دارو : در دیدگاه حقوقدانان و جامعه شناسان و یا حتی عموم افراد جامعه می توان گفت قاچاق دارو بعد از قاچاق انسان خطرناک ترین و آسیب زا ترین نوع قاچاق است که علاوه بر خسارات مالی برای افراد جامعه موجب به خطر افتادن سلامت شهروندان نیز می شود به همین دلیل سختگیری های بسیاری در این زمینه توسط قانون گذار اعمال شده است. قانون ضمن تعریف و اعلام مجرمانه بودن قاچاق دارو ضمانت اجرا یا به عبارت دیگر مجازات های کیفری سنگینی را برای مرتکبین این فعل مجرمانه در نظر گرفته است.

در حقیقت هر نوع دارو یا اقلام پزشکی که بدون داشتن مجوز از وزارت بهداشت و متصدیان این امر وارد کشور شود غیر مجاز و در زمره داروهای غیر استاندارد می باشد. نظر به تخصصی بودن پرونده های مطروحه در این زمینه رجوع و استمداد از وکیل کیفری قاچاق دارو امری ضروری و انکار ناپذیر است.

وکیل قاچاق دارو

مجازات جرم قاچاق دارو

در صورت کشف کالای قاچاق اولین اقدام ضبط و توقیف آن می باشد نکته جالب توجه آن است که چنانچه در مراحل رسیدگی و ضبط آسیبی به کالا وارد شود به دلیل آن که کالاهای مذکور نامشروع بوده و یا اصلاً قابلیت تملک ندارند هرگز نمی توان از این جهت مطالبه خسارت نمود.

  • در مرتبه بعدی با توجه به میزان و نوع کالای قاچاق مجازات و جزای نقدی در نظر گرفته می شود.
  • چنانچه ارزش کالا تا ۱٫۰۰۰٫۰۰۰میلیون تومان باشد فرد مجرم باید ۲ تا ۳ برابر ارزش کالا جریمه پرداخت کند.
  • اگر قیمت کالا تا ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون تومان باشد فرد مجرم باید ۳ تا ۵ برابر قیمت کالا جریمه پرداخت کند.
  • در صورتی که ارزش مادی جنس بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد مرتکب محکوم به جریمه معادل ۶ تا ۷ برابر قیمت کالا می شود علاوه بر جریمه نقدی فرد مجرم محکوم به تحمل حبس ۶ ماه تا ۲ سال خواهد بود.

بدیهی است هر چه ارزش جنس قاچاق بالا برود جزای نقدی نیز افزایش پیدا می کند اگر ارزش جنس بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد مرتکب باید ۷ تا ۱۰ برابر قیمت، کالا جریمه پرداخت کند در کنار این، حبس ۲ تا ۵ سال را نیز برای مرتکب تعیین شده است.

نکته:

در خصوص ابزار و یا وسایلی که مجرم برای حمل داروی قاچاق استفاده می کند باید خاطر نشان کرد بر اساس قانون توقیف خواهند شد بنابراین اگر ماشین یا موتور یا هر وسیله نقلیه مرتکب را مامورین ضبط نمایند این امر کاملاً قانونی و صحیح است مگر اینکه شما به کمک وکیل قاچاق دارو بتوانید اثبات کنید که از قاچاق بودن محموله دارو اطلاع نداشته و جاهل به این مسئله بوده اید در این صورت وسیله نقلیه به مالک مسترد می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *