مشاوره حقوقی زورگیری توسط وکیل و مجازات آن

مشاوره حقوقی زورگیری : در هر جامعه ممکن است با توجه به شرایط و مسائل و مشکلات جاری و یا حتی منطقه جغرافیای ارتکاب بعضی از جرائم شایع شود در کشور ما به علت بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی متاسفانه این روزها شاهد رشد روز افزون جرم زورگیری هستیم.جرم زور گیری علاوه بر آسیب مالی به مجنی علیه باعث به وجود آمدن آسیب های روانی و ترس و اضطراب در فرد می باشد و همچنین امنیت و آرامش افراد جامعه را نیز از بین می برد.

در این مقاله در پی آن شدیم تا بیشترین و پر تکرارترین سوالات شما عزیزان در خصوص جرم زورگیری و نکات حقوقی و کاربردی در این زمینه و همچنین مراحل شکایت از جرم زورگیری را توسط بهترین وکیل زورگیری تهران بیان داریم.

اگر نیازمند اخذ مشاوره حقوقی تخصصی و کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه هستید می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس گرفته یا به صورت کاملاً آنلاین با وکیل فرنیاین فر در ارتباط باشید.

مشاوره حقوقی زورگیری

قانون مجازات اسلامی درخصوص زورگری چه می گوید؟

در همین ابتدای مشاوره حقوقی زورگیری جالب است بدانید که قانون مجازات اسلامی اصلاً به صورت مستقیم اشاره به جرم زورگیری نکرده و اسمی هم از آن نیاورده به همین دلیل بسیاری از حقوقدانان و وکلا از جرم اخاذی تفسیر موسع ارائه نموده و مجازات ها و موارد مطروحه در خصوص جرم اخاذی را به زورگیری نیز منتسب کرده اند.
به طور کلی برای تعریف جرم زورگیری شاید بتوان چنین گفت : گرفتن اموال و دارایی یک فرد اعم از پول ، ساعت ، گوشی و یا هر چیز ارزشمندی که در اختیار دارد آن هم با اعمال زور و خشونت و فشار زورگیری نام دارد.

مجازات زورگیری چیست؟

نکته قابل توجه در مشاوره حقوقی زوگیری اعمال مجازات متفاوت برای مرتکبین این جرم در حالت های مختلف می باشد در واقع میزان مجازات در جرم زورگیری بر اساس کیفیت و چگونگی وقوع جرم تعیین می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

حالت اول:

چنانچه این فعل مجرمانه بدون داشتن ابزار و وسایل که سبب ایجاد ترس شود انجام گیرد یعنی فرد مجرم برای اخاذی یا زورگیری از هیچ نوع سلاح گرم یا سرد مثل چاقو یا اسلحه استفاده نکرده باشد مطابق قانون مجازات اسلامی یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و تحمل حبس دو ماه تا دو سال است.
وکیل پایه یک دادگستری  : قاضی در انتخاب هر کدام از مجازات های فوق الذکر با توجه به سوابق کیفری و احوالات شخصیه مجرم مخیر است.

حالت دوم:

بدیهی است که حالت دوم شامل استفاده از ابزار یا سلاح همانند اسلحه، چاقو یا هر ابزاری غیر قانونی که سبب ایجاد رعب و وحشت مردم شود در چنین حالتی قاضی مختار است تا نظر به وضعیت مجرم ۱ تا ۷۴ ضربه شلاق یا ۶ تا ۲ سال حبس تعزیری برای مجرم در نظر بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *