وکیل سرقت رایانه ای و اینترنتی + مجازات های قانونی

وکیل سرقت باتجربه و حرفه ای + پیگیری تخصصی پروندهوکیل سرقت رایانه ای تخصصی از شاخه های وکالت است که پیرامون موضوعات مرتبط با کلاهبرداری و سرقت رایانه ای فعالیت می کند. سرقت را می توان به عنوان یکی از متداول ترین جرایم در جوامع انسانی به حساب آورد که از دیرباز به شکل سنتی آن وجود داشته. با توسعه و گسترش اینترنت در عصر جدید بسیاری از جرایم در قالب جدیدی پدید آمدند و شکل پیچیده تری به خود گرفتند. سرقت رایانه ای را می توان در مجموعه ی همین جرایم دسته بندی کرد، به طوری که در سال های اخیر پرونده های قضایی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل فرنیان فر همراه باشید.

وکیل سرقت رایانه ای و اینترنتی

نگاهی به جرم سرقت رایانه ای

سرقت رایانه ای مفهوم گسترده ای است و شامل موارد متعددی می گردد. هرگونه سرقت و انواع کلاهبرداری در فضای مجازی را می توان در ردیف سرقت رایانه ای به حساب آورد. از نظر حقوقی سرقت ربودن مال متعلق به دیگریست. این مفهوم بیشتر به شکل سنتی آن اشاره می کند. با این حال سرقت رایانه ای نیز مترادف همین مفهوم حقوقی است و به ربودن اطلاعات افراد اشاره دارد. با این تفاوت مهم که در این شکل از سرقت، ربودن اطلاعات، داده ها و دارایی های افراد مطرح است. در نظر داشته باشید که سرقت رایانه ای در محیط های الکترونیکی و فضای مجازی به وقوع می پیوندد.

اطلاعات مذکور می تواند ارزش مالی داشته باشد و در برخی موارد نیز فاقد ارزش مالی است. علاوه بر این برخی از این اطلاعات می تواند آبرو، اعتبار و حیثیت افراد را مستقیما نشانه بگیرد و از این نظر بسیار حائز اهمیت است.

قانونگذار در قانون جرایم رایانه ای به مفهوم سرقت رایانه ای اشاره کرده و موارد زیر را برای آن در نظر گرفته.

با توجه به ماده ی 12ـ هرکس به طور غیرمجاز داده های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد..

به موجب مصوبه 25/12/1399 هیات وزیران جزای نقدی مندرج در این ماده در حالت اول به شش میلیون 6000000 ریال تا پنجاه میلیون ریال 50000000 ریال و در حالت دوم به بیست میلیون ریال 20000000 ریال تا هشتاد میلیون 80000000 ریال اصلاح گردید. در ماده۱۳ نیز عنوات گردیده است : هرکس به طور غیرمجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

به موجب مصوبه 25/12/1399 هیات وزیران جزای نقدی مندرج در ماده به پنجاه میلیون ریال 50000000 ریال تا دویست و پنجاه میلیون ریال 250000000 ریال اصلاح گردید.

اطلاعات به سرقت رفته می تواند از نوع تصویری، ویدیویی و صوتی باشد. قانونگذار به ارزش مالی اطلاعات به سرقت رفته اشاره ای نکرده و صرف محرمانه بودن این اطلاعات برای احراز جرم ضروریست. در حقیقت ممکن است یک تصویر خصوصی از رایانه ی شخصی افراد به سرقت رفته باشد و از این طریق آبروی فرد در خطر باشد. فیشینگ نیز می تواند به نوعی سرقت رایانه ای محسوب گردد.

وکیل سرقت رایانه ای در تهران

شکایت از هرگونه سرقت رایانه ای امکانپذیر است و قربانیان می توانند شکایات خود را در این زمینه مطرح نمایند. از آنجایی که تسلط کامل بر قوانین و مقررات حقوقی برای همه ی افراد امکانپذیر نیست، گزینه ی انتخاب وکیل مطرح می گردد. همه ی ما به خوبی می دانیم که انتخاب وکیل حرفه ای و متخصص می تواند پرونده ی حقوقی را در مسیری درست قرار دهد و در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برساند. اما به نظر شما انتخاب وکیل حرفه ای و متخصص در زمینه ی سرقت رایانه ای چگونه و از چه طریقی امکانپذیر است؟

از نظر حقوقی تمامی وکلای پایه یک دادگستری می توانند وکالت تمامی پرونده های حقوقی را بر عهده بگیرند و مانعی برای آن وجود ندارد. اما از باب تخصص و تجربه تفاوت های بسیار مهمی وجود دارد که بایستی در نظر داشت. با توجه به آثار و نتایج مثبت تخصص گرایی، رشته ی حقوق نیز از این قاعده مستثنی نبوده و امروزه شاهد شکل گیری تخصص های زیادی در حوزه ی حقوق هستیم.

وکیل کلاهبرداری اینترنتی به صورت متمرکز و تخصصی در زمینه ی جرایم مرتبط با کلاهبرداری و سرقت رایانه ای فعالیت می کند. او از تسلط و اشراف کامل بر قوانین و مقررات این حوزه برخوردار است و می تواند به شکل ویژه ای از پرونده ی شما دفاع کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی تخصصی در این زمینه می توانید با فرنیان فر وکیل متخصص کیفری در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *