وکیل فیشینگ و مجازات های مربوطه

وکیل فیشینگ یکی از تخصص های حوزه ی وکالت در سال های اخیر به شمار می رود و در زمینه ی جرایم و کلاهبرداری های اینترنتی فعالیت می کند. با رشد و گسترش اینترنت در سال های اخیر شاهد جرایم گسترده ای در فضای سایبری هستیم و مجرمین از طریق روش های پیچیده ای وارد عمل می شوند. هرگونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربری افراد و نقض حریم خصوص آنها در فضای مجازی از دیدگاه قوانین ایران جرم محسوب می شود و برای آن مجازات در نظر گرفته شده.

  • شما چقدر با جرایم رایانه ای آشنایی دارید؟
  • آیا از جرم فیشینگ و مجازات آن مطلع هستید؟

در ادامه با وکیل کلاهبرداری اینترنتی همراه باشید.

نگاهی به جرم فیشینگ

فیشینگ یکی از روش های سرقت اینترنتی از حساب های بانکی افراد است که به دنبال آن هکرها به موجودی حساب های بانکی افراد دست پیدا می کنند. تکنولوژی تحولات گسترده ای در سطح جهان به وجود آورده و سبک زندگی افراد را دستخوش تغییر کرده . اینترنت سرعت بسیاری از امور زندگی بشر را افزایش داده و تجربه ی جدیدی را رقم زده است. اما در کنار تمامی این نکات مثبت، جنبه های منفی بسیاری نیز وجود دارد.

وکیل فیشینگ

اینترنت و فضای مجازی به دلیل ویژگی های ذاتی خود فضای مساعدی برای ارتکاب جرم به وجود آورده و مجرمین روش های جدیدی برای دستیابی به اهداف مجرمانه ی خود پیدا کرده اند. متاسفانه پیگیری بسیاری از جرایم در فضای مجازی دشوار است و این به مجرمین کمک می کند که پشت این فضا پنهان شده و به فعالیت های گوناگونی بپردازند. اما با پیشرفت بسیار در سال های اخیر ، پیگیری بسیای از جرایم اینترنتی امکانپذیر و کنترل فضای مجازی آسان تر شده است.

آشنایی با انواع مختلف فیشینگ

برای جرم فیشینگ و انواع کلاهبرداری های اینترنتی یکی از روش های زیر مورد استفاده مجرمین قرار می گیرد:

تلفن

تلفن یکی از متداول ترین روش ها برای برقراری ارتباط و پیاده سازی اهداف مجرمانه در سال های اخیر به حساب می آید. بارها اتفاق افتاده که هکر ها و کلاهبرداران اینترنتی از طریق تماس تلفنی قربانیان خود را فریب داده اند و از این طریق به اطلاعات حساب های بانکی افراد دست پیدا کرده اند.

درگاه بانکی تقلبی

یکی از روش هایی که اخیر بسیار مورد توجه هکرها قرار گرفته ، طراحی درگاه های بانکی تقلبی مشابه با درگاه بانکی اصلی است. در فرایند خرید اینترنتی پرداخت ها از طریق درگاه های بانکی اینترنتی صورت می پذیرد. هکرها و کلاهبرداران اینترنتی از طریق درگاه های بانکی تقبلی سعی در فریب افراد دارند و از این طریق فیشینگ به وقوع می پیوندد. افراد با این تصور که وارد درگاه بانکی اصلی شده اند اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و در نهایت تمامی این اطلاعات در دسترس هکرها قرار می گیرد و موجودی حساب بانکی آنها به سرقت می رود.

ایمیل

در سال های اخیر ارسال ایمیل یکی از پرکاربردترین روش های ارتباطی برای افراد محسوب می شود که هیچ مرز خاصی نمی شناسد. هکر ها و کلاهبرداران اینترنتی از طریق ارسال ایمیل های فریبنده و جعلی سعی در فریب افراد دارند و از این طریق می توانند آنها را به خرید های اینترنتی ترغیب کنند. روش این کار بدین صورت است که هکرها ایمیلی با محتوای کذب برای افراد ارسال می کنند. برای مثال: محتوای ایمیل بدین صورت است که فرد تصور می کند ایمیل از سوی یک شرکت معتبر تجاری و یا بانک مرکزی ارسال شده. ممکن است در متن ایمیل اطلاعات حساب بانکی فرد و رمز کارت بانکی او درخواست گردد و یا سایر ترفندها به کار گرفته شود.

وکیل فیشینگ در تهران

در سال های اخیر تخصص گرایی در مشاغل و خدمات مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفته و بالتبع عرصه ی وکالت نیز از این امر مستثنی نبوده است. به طوری که امروزه شاهد شکل گیری و رشد تخصص های بسیار زیادی در عرصه ی وکالت مانند: وکیل خانواده، وکیل ملکی، وکیل کیفری ، وکیل جرایم اینترنتی و سایر تخصص ها هستیم. وکیل فیشینگ در دسته ی وکیل جرایم اینترنتی قرار می گیرد با این تفاوت که به صورت تخصصی تر و متمرکز تر پیرامون مسایل و جرایم فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی فعالیت می کند.

جرایمی مانند: فیشینگ در جرایم اینترنتی چند سال اخیر متداول و در گذشته چندان شناخته شده نبودند. از سوی دیگر چنین جرایمی با جنبه های پیچیده ی زیادی همراه هستند و برای درک و تحلیل آن به دانش گسترده ای نیاز است. به همین دلیل نمی توان انتظار داشت تمامی وکلا نسبت به آن واقف باشند و با تسلط کامل به دفاع در پرونده بپردازند.

در چنین شرایطی است که تخصص و تجربه جایگاه و اهمیت خود را بیشتر و بهتر نشان می دهد. وکیل فیشینگ با دانش و مطالعاتی که در این زمینه انجام داده و تجربه ای که از رهگذر زمان کسب نموده است، روند دادرسی پرونده را به کامل ترین و دقیق ترین شکل ممکن پیش می برد و ضمن جلوگیری از اطاله ی دادرسی پرونده ی شما، می تواند بهترین نتایج را در کوتاه ترین زمان ممکن برای آن رقم زند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *