وکیل نقض حقوق طرح صنعتی

بهترین وکیل نقض حقوق طرح صنعتی : در واقع هدف از وضع قانون بر اساس قواعد علم حقوق و کلیه نظام های حقوقی حمایت از افراد جامعه در برابر ناقضان حق می باشد. کشور ما نیز در مقابل به رسمیت شناختن حقوق افراد با متخلفان برخورد می نماید.در مبحث طرح های صنعتی هم به جهت آنکه زمان استفاده دارنده حق محدود است پیوسته سعی در این بوده با پیش بینی ضمانت اجرای قوی بستر مناسبی برای بهرمندی هر چه تمام تر مالک طرح صنعتی فراهم شود .همان طور که اشاره شد آنچه که مهم است زمان معیین برا ی مالک طرح صنعتی می باشد بنابراین مراجعه به وکیل متخصص نقض طرح صنعتی در چنین شرایطی جهت جلوگیری از اعمال متخلفین امری ضروری و حیاتی به نظر می رسد .

بهترین وکیل نقض حقوق طرح صنعتی

ضمانت اجرای نقض حقوق مالک طرح صنعتی

  1. حقوقی
  2. کیفری
  3. گمرکی

ضمانت اجرای حقوقی شامل:

  1. منع استفاده
  2. ابطال گواهی ثبت
  3. مطالبه خسارت می باشد. در ادامه به توضیح هر یک از موارد فوق در خصوص ضمانت اجرای حقوقی نقض مالک طرح صنعتی می پردازیم با وکیل فرنیان فر همراه باشید.

۱- منع استفاده

با عنایت به مواد قانون ثبت اختراعات،طرح های صنعتی و علائم تجاری چنانچه شخصی بدون اجازه مالک طرح صنعتی از آن استفاده نماید مرتکب تخلف و نقض حقوق مالک آن گردیده و وی می تواند با تنظیم دادخواست توسط وکیل متخصص نقض طرح صنعتی درخواست منع استفاده ناقض را از دادگاه صالح بخواهد .لذا دادگاه با عنایت به اینکه طرح صنعتی ثبت شده جدید و یا اصیل باشد(به این معنا که حاصل تفکرمستقل طراح و تقلید و همچنین کپی نباشد ) وسایر نکات رای به عدم هر گونه استفاده اعم از تولید ،ساخت،توزیع و فروش طرح متنازع فی و یا حتی امحای قالب ها ، صادر می نماید.

۲- ابطال گواهی ثبت

بنا بر ماده ۲۹ قانون ثبت اختراعات و طرح های صنعتی هر ذینفع می تواند ابطال ثبت طرح صنعتی را از دادگاه در خواست نماید.در این صورت بنا به موضوع دادخواست ابطال گواهی ثبت طرح صنعتی خواهان می بایست یکی از موارد درج شده در قانون را اثبات نماید .که از این بین می توان به عدم جدید و یا اصیل بدون طرح ثبت شده یا به عبارت دیگر افشا شدن طرح صنعتی در هر یک از نقاط جهان و یا ثبت نشدن طرح صنعتی توسط پدید آورنده و یا قائم مقام آن اشاره نمود.
با مداقه در توضیحات فوق پر واضح است که تخصص وآگاهی و چگونگی طرح دعوا ابطال گواهی ثبت طرح صنعتی به چه میزان اهمیت دارد و وکیل متبحر در این موضوع می تواند نقش مهمی ایفا نماید.

۳- مطالبه خسارت

خسارت در لغت به معنای کاستی زیان و… معنا شده است . فقها و حقوقدانان و یا حتی عرف هر یک تعریفی از خسارت و انواع آن دارند .در حوزه طرح های صنعتی کاهش در کمیت از بازرترین مصادیق خسارت می باشد. چرا که در اثر نقض حقوق مالک طرح صنعتی میزان فروش کاهش قابل توجهی پیدا میکند و به موازات آن سطح تقاضا پایین آمده و اشباع می گردد. از این رو مطالبه خسارت در چنین مواردی تنها افرادی که گواهی ثبت طرح صنعتی را از اداره مالکیت صنعتی دریافت کرده و ناقض به ایشان ضرر وارد نمود قابل مطالبه می باشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *