وکیل مطالبه خسارت نقض علامت تجاری و برند

وکیل برای مطالبه خسارت نقض علامت تجاری و برند : در ذهن عموم افراد جامعه اقدام کیفری علیه مجرم به علت سرعت در رسیدگی و تاثیر روانی آن راه حل مطلوب تری نسبت به دعوی حقوقی است . در صورت نقض علامت تجاری ثبت شده شما ،وکیل متخصص نقض علامت تجاری می تواند با تشخیص شیوه نقض علامت مانند : استفاده ازعلامت تجاری مجعول یا استفاده از عین یا مشابه علامت با طرح شکایت کیفری و بعضاً توقیف محل تولید یا استفاده از علامت ثبت شده در کمترین زمان ممکن از آسیب به اعتبار و شهرت شما جلوگیری نماید.

در ادامه وکیل متخصص نقض علامت به نحوه طرح شکایت کیفری و مراحل آن و چگونگی مطالبه خسارت از مشتکی عنه می پردازد جهت کسب اطلاعات بیشتر با وکیل فرنیان فر همراه باشید .

وکیل برای مطالبه خسارت نقض علامت تجاری و برند

مراحل طرح شکایت نقض علامت تجاری توسط وکیل

  1. تنظیم شکواییه توسط وکیل متخصص
  2. ارسال شکواییه به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه بیست و شش تهران که در خصوص پرونده های نقض علامت تجاری صالح به رسیدگی می باشد.
  3. ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی یا دادیاری و بعد مراجعه جهت اخذ اظهارات و ارائه دلایل و مدارک شکایت مطروحه
  4. تعیین کارشناس رسمی دادگستری برای رفتن به محل تولید یا استفاده ازعلامت که توسط شاکی اعلام شده است گام بعدی بررسی مکان یا کالای تولید شده توسط کارشناس می باشد و در صورت نقض حقوق علامت شاکی بنا به دستور بازپرس یا دادیار پرونده خط تولید متوقف کالاهای مکشوفه توقیف و به امین سپرده می شود.
  5. در این مرحله با عنایت به نظریه کارشناس و محتویات پرونده قرار جلب به دادرسی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال می گردد.
    بدیهیست چنانچه کارشناس محترم دادگستری اعتقاد به نقض حقوق علامت شاکی نداشته باشد و دادیار و بازپرس پرونده نیز نظر وی را مستددل بداند قرار منع تعقیب صادر می گردد.
  6. پس از تعیین جلسه رسیدگی و حضور شاکی و متهم و اخذ اظهارات قاضی اقدام به صدور دادنامه می نمایید. ذکر دو نکته در این قسمت ضرروری می باشد .اول آنکه ممکن است علی رغم طی کردن مراحل فوق قاضی دادگاه مشتکی عنه را ناقض علامت ثبت شده شما نداند و حکم به برائت ایشان صادر کند البته این حکم قابل تجدید نظر خواهی می باشد.دومین نکته نقش وکیل متخصص نقض علامت در تنویر ذهن قاضی و توضیح دقیق مبانی قانون و عناصر جرم ، اساسی و تعیین کننده می باشد چرا که بسیاری از پرونده های نقض علامت در این مرحله منجر به صدور رای محکومیت نشده اند .

نحوه مطالبه خسارت ناشی از جرم نقض علامت تجاری

بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری زیان دیده از جرم می تواند تا قبل از ختم دادرسی دادخواست ضرر و زیان خود را تقدیم دادگاه نماید و دادگاه مکلف است ضمن رای کیفری در مورد ضرر و زیان مدعی نیز تعیین و تکلیف نماید.قاعده مذکور یک اصل کلی جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم می باشد.لکن در خصوص جرم نقض علامت تجاری بر اساس قانون ثبت اختراعات،طرح های صنعتی و علائم تجاری چنانچه نقض علامت منجر به ورود خسارت شود. ذینفع می تواند خسارات وارده را مطالبه کند.

اگرچه نقض حقوق علامت تجاری ثبت شده در اکثر موارد بیش از ضرر و زیان مادی موجب خسارت معنوی به دارنده آن می گردد اما متاسفانه با توجه به ابهامات قانونی وعدم تصریح قانون در قابل مطالبه بودن خسارت معنوی ناشی از جرم نقض علامت تجاری امکان دریافت این نوع از خسارت در حال حاضر وجود ندارد .

وکیل فرنیان فر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *