وکیل مزاحمت تلفنی + نحوه شکایت

بهترین وکیل متخصص مزاحمت تلفنی : یکی از جرایمی که با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی جمعی همانند گوشی های همراه به وجود آمده جرم مزاحت تلفنی است .

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که بهتر است پیش از آنکه امکانات و خدماتی در اختیار افراد قرار بگیرد ابتدا فرهنگ استفاده از آن آموزش داده شود، ایجاد مزاحمت تلفنی یکی از پیامد ها و نتیجه های عدم توجه به نکته مذبور است زمانی که این امکانات در اختیار عموم افراد قرار می گیرد چنین مسائلی نیز دامنگیر جامعه خواهد شد.

استفاده از وکیل برای مزاحمت تلفنی

مزاحمت یعنی سلب آرامش و تلف کردن وقت دیگران به صورت آگاهانه حال ممکن است این عمل صورت های مختلفی داشته باشد مانند آنکه فرد مزاحم تماس بگیرد اما سکوت کند و یا سوت بزند، تهدید به قتل و یا تهدید به انتشار تصاویر خصوصی نماید که همگی از اشکال جرم مزاحمت تلفنی می باشد.

وکیل مزاحمت تلفنی

اگر در چنین شرایطی قرارگرفته اید می توانید با وکیل مزاحمت تلفنی در ارتباط باشید تا ضمن پیگیری مزاحمت ایجاد شده فرد خاطی را بر اساس قانون به سزای عملش برساند.

قانونگذار هم در خصوص مزاحمت تلفنی مجازات کیفری در نظر گرفته است، برای طرح شکایت مزاحمت تلفنی و ارائه شکوائیه به دستگاه قضایی بهتر است با وکیل فرنیان فر تماس حاصل نمایید. در ادامه به مجازات مزاحمت تلفنی و دادگاه صالح برای رسیدگی به این جرم و پاسخ به برخی سئوالات متداول در این زمینه خواهیم پرداخت.

مجازات مزاحمت تلفنی

هیچ جرم و عمل خلاف قانونی بدون مجازات نمی ماند، ماده ۶۴۱ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی در خصوص ایجاد مزاحمت تلفنی بیان داشته است:
مرتکب این جرم به حبس از یک تا شش ماه محکوم می گردد.

نکاتی در خصوص جرم مزاحمت تلفنی

  1. این جرم از جرایم تعزیری درجه ۷ می باشد.
  2. مجرمین جرم مزاحمت تلفنی مشمول مجازات های جایگزین حبس می شوند مگر در صورتی که با توجه به سوابق کیفری یا سایر موارد امکان اعمال مجازت جایگزین حبس وجود نداشته باشد برای اطلاعات بیشتر در این خصوص باید به وکیل کیفری متخصص مراجعه نمایید.

چه اتفاقی برای سیم کارت مزاحم می افتد؟

نکته جالب در خوص مزاحمت تلفنی آن است که در ماده۱۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران، خط تلفن کسانی که طی پرونده کیفری به جرم مزاحمت تلفنی محکوم شوند در نوبت اول به مدت یک هفته ، در نوبت دوم به مدت سه ماه و در صورت تکرار برای همیشه قطع می گردد.

آیا ایمیل زدن هم می تواند مصداق ایجاد مزاحمت باشد؟

ایجاد هر گونه مزاحمت جرم محسوب می شود حال فرقی نمی کند که با تلفن یا ایمیل و یا حتی فکس باشد در صورت مواجهه با چنین مشکلی می توانید به وکیل مزاحمت تلفنی مراجعه کنید.

مزاحمت با چاشنی تهدید

همانطور که در مشاوره حقوقی مزاحمت نیز بیان شد ، ممکن است فرد علاوه بر ایجاد مزاحمت تلفنی اقدام به تهدید و آبرویزی یا شروع به فحاشی از پشت تلفن کند، درصوت وقوع چنین اتفاقی فرد مجرم ضمن محکوم شدن به مجازات مزاحمت که ۱ تا ۶ ماه حبس می باشد به مجازات تهدید یعنی شلاق تا ۷۴ ضربه یا حبس تا ۲ سال محکوم می شود.

دادگاه صالح برای رسیدگی

بهترین وکیل مزاحمت تلفنی تهران در خصوص مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به این جرم کیفری بیان داشت :
در دعوی کیفری آنچه که دادگاه صالح برای رسیدگی را تعین می کند محل وقع جرم می باشد و شاید برای شما هم جای سوال باشد که محل وقوع جرم در مزاحمت تلفنی کجاست؟

مطابق رای وحدت رویه شماره ۷۲۱ که توسط دیوان عالی کشور صادر شده، محل وقوع جرم در مزاحمت تلفنی ، جایی است که مزاحمت به وقوع پیوسته ، یعنی اگر مرتکب در شیراز سکونت داشته باشد و طرف مقابل یعنی کسی که برای او مزاحمت ایجاد شده در تبریز باشد، تبریز محل وقوع جرم محسوب شده بنابراین دادگاه کیفری تبریز مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به جرم مزاحمت تلفنی می باشد.

نحوه شکایت از مزاحمت تلفنی

پرونده های کیفری همیشه از حساسیت بالای برخوردار هستند به همین دلیل می بایست توسط افراد متخصص پیگیری ها انجام شود، لزوم مراجعه به وکیل مزاحمت تلفنی و اخذ مشاوره حقوقی در این خصوص ضرورت دارد، اولین قدم در شکایت کیفری تنظیم شکوائیه مربوط به ایجاد مزاحمت توسط وکیل کیفری می باشد پس از تشکیل دادگاه شما می بایست نسبت به اثبات ادعای خود مبنی بر ایجاد مزاحمت تلفنی اقدام کنید.

به همراه داشتن مدارک لازم برای احراز هویت همچون کارت ملی در تنظیم و ثبت شکوائیه لازم است درصورت ایجاد مزاحمت تلفنی و ارسال پیامکی های همراه با فحاشی و تهدید می توانید از قاضی دادگاه درخواست پرینت پیامک ها را داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *