وکیل متخصص جرایم پزشکی

وکیل متخصص جرایم پزشکی , چطور از پزشک متخلف شکایت کنیم ؟ : انسان د ر تمام دوران زندگی خود درگیر امراض و بیماری های بسیاری بوده است . رنج و درد ناشی از بیماری در طول تاریخ موجب شده تا افراد به بررسی بیماری و چگونگی عملکرد بدن انسان وعلل به وجود آمدن آن بپردازن تا جایی که امروزه علم پزشکی به یکی از مهمترین و موثر ترین علوم در زندگی نوع بشر تبدیل شده است. یافتن درمان قطعی برای بسیاری از بیماری ها و مطالعه و تحقیق بر روی بیماری های جدید و کشف روش درمان همواره دغدغه جامعه پزشکی و مبتلایان به انواع بیماری ها است تا جایی که امراضی که سابقاً در مدت زمان کوتاهی موجب مرگ افراد می گشت اکنون با پیشرفت های شگرف علم پزشکی در مدت کوتاهی درمان می شوند.

به موازات پیشروی علم پزشکی و درمان بیماری ها وهمچنین گستردگی علوم پزشکی تخصص های متعدد در این زمینه به وجود آمده است.

وکیل متخصص جرایم پزشکی

اما نقطه اتصال علم پزشکی یا اصولاً درمان بیماران با قانون و مجازات کجاست ؟

در پروسه درما ن بیماری در برخی از موارد امکان قصور از سوی پزشک در اتنخاب روش درمان ویا سهل انگاری ، بی احتیاطی وجود دارد که به طبع آن برای پزشک با توجه به کیفیت موضوع و نتیجه مسولیت های متفاوتی ایجاد می کند.

مسولیت پزشک به :

  1. مسولیت مدنی
  2. مسولیت کیفری
  3. مسولیت انتظامی

تقسیم می شود که وکیل متخصص در جرایم مربوط به قصور پزشکی در ادامه به انواع مسولیت ها می پردازد.
به طور کلی مسولیت پزشک به دوشاخه علمی و اخلاقی تقسیم می شود:

تقصیر اخلاقی

عدم افشای اسرار بیمار ، نقض تعهد در اطلاع رسانی و همچنین عدم رضایت از بیمار همگی جزء مسولیت های اخلاقی پزشک می باشند

تقصیر علمی

آنچه که در روند درمان بیمار مهم است رعایت اصول فنی انطباق افدامات پزشکی به عمل آمده با اصول علمی رعایت هنجارها و توصیه وعرف مسلم و رفتار حرفه ای است.
به طور مثال رعایت نکردن نکات ایمنی و احتیاطی در حین عمل جراحی شیوه عملکرد پزشک حوادثی مانند: جا گذاشتن وسایل پزشکی در بدن بیمار ویا حتی وارد کردن خسارت دیگری به بیمار عدم دقت کافی و یا سرعت عمل پایین از جمله وارد تقصیر پزشک است .

مصادیق تقصیر پزشکی:

  1. بی احتیاطی
  2. بی مبالاتی
  3. مسامحه و غفلت
  4. عدم مهارت
  5. عدم رعایت نظامات دولتی
  6. عدم اخذ رضایت از بیمار ،ولی ،سرپرست یا نماینده قانونی
  7. عدم رعایت موازین علمی و فنی و نظامات دولتی
  8. عدم مشروعیت عمل

وکیل جرایم پزشکی

پر واضح است که امور مربوط به پرونده های قصور پزشکی از جمله مواردی است که نیازمند تخصص و تبحر کافی در این زمینه می باشد چرا که یک وکیل متخصص در پرونده های مربوط به جرائم پزشکی با بررسی و مطالعه هر پرونده به طور خاص تصمیم به انتخاب نوع تقصیر پزشک و بر اساس آن نحوی طرح دعوا را اخذ می نماید بنابراین در صورت مواجهه با پرونده هایی که در اثر تقصیر پزشک دچار آسیب شده یا متاسفانه روند و روش پزشک منجر به فوت بیمار گردیده و یا حتی مواردی که پزشک با رعایت تمام آنچه بر عهده داشته در معرض اتهام قرار گرفته مراجعه به وکیل جرائم پزشکی امری ضروری می باشد.

در ادامه می توانیید جهت دریافت مشاوره حقوقی آشنایی بیشتر با انواع مصادق قصور پزشکی و بررسی جزء به جزء مواردفوق الذکر میزان مجازات و مسولیت انتظامی و مدنی پزشک در صورت اثبات قصور وی با وکیل فرنیان فر همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *