وکیل اهدای جنین و قوانین آن

وکیل اهدای جنین + شرایط لازم : ناباروری یکی از مسائل متداولی است که انسان از ابتدای خلقت با آن مواجه بوده و این امر می تواند ناشی از مشکلات جسمانی و مسائل جنسی در مردان یا زنان باشد. در پاره ای از موارد ابتلا به برخی بیماری ها در زنان موجب ممنوعیت بارداری می شود.به عنوان مثل: زنانی که دچار دیابت یا ام اس شده اند از فرزندآوری محروم می گردند تا سلامت جسمانی خود را بیش از پیش از دست ندهند. در ادامه با وکیل فرنیاین فر همراه باشید…

در شرایط فوق مسئله ای با عنوان تداوم نسل و تجربه احساس شیرین یک زوج برای پدر و مادر شدن مطرح می گردد. این مسئله در برخی از افراد به قدری اهمیت دارد که حاضر می شوند تمام سرمایه خود را جهت فرزند آوری هزینه کنند و یا حتی در برخی از موارد به جدایی زوجین یا ازدواج مجدد هر یک از طرفین منتهی می شود.

علم پزشکی گامهای های موثری برای رفع مشکلات موجود به صورت بنیادین برداشته است اما متاسفانه در برخی از زنان و مردان امکان فرزند آوری به صفر مطلق می رسد و در این شرایط است که باید از روش های ویژه استفاده نمایند. تلقیح مصنوعی، اهدای جنین و رحم اجاره ای مصادیق بارز روش های مدرن برای فرزند آوری قلمداد می شود.

وکیل اهدای جنین

اهدای جنین به چه معناست؟

زمانی که زوجین اهدا کننده ، سلولهای جنسی خود را در اختیار مراکز معتبر قرار می دهند تا از تلقیح مصنوعی آن ها در فضای آزمایشگاهی یک جنین زنده ایجاد شود و پس از آن این جنین را در رحم خانمی که صاحب فرزند نمی شود قرار می دهند ، اهدای جنین گفته می شود.

بنابراین اهدای جنین کاملاً با رحم اجاره ای متفاوت است چرا که در رحم اجاره ای، زوجین قادر به فرزند آوری هستند اما فضای مناسب برای رشد جنین در رحم مادر وجود ندارد یا اینکه مادر به علت بیماری های خاص قادر به پرورش جنین در رحم خود نیست و همچنین زمانی که مادر کلاً از داشتن رحم بی بهره است. در این شرایط جنین آن ها به رحم فرد دیگری منتقل می شود و بعد از تولد به آغوش آن ها باز می گردد.

در رحم اجاره ای میان طرفین یعنی زوجی که جنین را ایجاد کرده اند و خانمی که جنین را در رحم خود پرورش داده است قرارداد خاصی با عنوان رحم اجاره ای منعقد می شود.که معمولاً در موارداینچنینی مبلغ خاصی از وجه نقد یا غیر نقد به عنوان دستمزد در نظر گرفته می شود اما در مبحث اهدای جنین، زوجین اهدا کننده هرگز با زوجین دریافت کننده ملاقات نمی کنند و یکدیگر را نمی شناسند.

مجازات افشای اسرار پزشکی مربوط به اهدای جنین

وکیل اهدای جنین : طبق قانون در مسئله اهدای جنین نباید دو طرف یکدیگر را بشناسند.این اقدامات کاملاً به صورت محرمانه صورت می گیرد و پرونده های پزشکی هم در موقعیت مناسبی بایگانی می شوند که احتمال دسترسی افراد به آن ها به ممکن نباشد. هرچند امروزه بسیاری از صاحب نظران بر این باور هستند که طفل بعد از سن بلوغ و رشد حق دارد از وجود پدر و مادر خود به عنوان اهدا کننده مطلع شود اما همچنان قانونی در این زمینه وجود ندارد و اگر این اسرار فاش شوند فرد فاش کننده به دو الی ده سال حبس تعزیری محکوم می شود.

روابط میان طفل و والدین

برخی از فقها بر این عقیده هستند که در این شرایط پدر و مادر واقعی طفل همان افرادی هستند که جنین را اهدا کرده اند اما سایر فقها و حقوق دانان از اصول مختلفی همانند قاعده فراش و اینکه طفل از هر که متولد شود متعلق به اوست اینگونه استنباط کرده اند که جنین اهدا شده بعد از تولد، فرزند واقعی زوجین دریافت کننده است. بنابراین تمام روابط مربوط به نسب، ارث، نفقه و محرمیت از ازدواج به دلیل محرم بودن میان آن ها برقرار خواهد بود.

امروزه بسیاری از حقوق دانان بر این باور هستند که اوضاع و احوال طفل برای آینده باید در نظر گرفته شود تا مبادا به علل مختلف با افرادی که هم خون خود بوده و از یک سلول مشترک به وجود آمده اند یا به عبارت دیگر خواهر و برادر هستند ارتباط برقرار کرده و میان آن ها رابطه زوجیت صورت گیرد. به همین علت برای تمام جنین ها، کدها و مشخصاتی در نظر گرفته می شود و روابط وی هم به صورت مخفی با زوج اهدا کننده و فرزندان (یا خانواده آن ها) مورد توجه قرار می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *