وکیل دستور فروش انواع ملک

وکیل دستور فروش در تهران : اموال و امللاک مشاعی که بیش از یک نفر مالک دارد می تواند اختلافات متعددی را میان شرکا به وجود آورد و از این رو قانونگذار پیش بینی هایی را در این زمینه انجام داده است.

شرایطی را در نظر بگیرید که پنج نفر در مقام ورثه مالک یک ملک مشاعی هستند و اختلافاتی میان آنها به وجود آمده. برای مثال یکی از ورثه خواهان فروش ملک و دریافت سهم خود است و سایر ورثه برای فروش رضایت ندارند. به نظر شما در چنین شرایطی بهترین راهکار قانونی چیست؟ در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل فرنیان فر همراه باشید.

وکیل دستور فروش انواع ملک

دستور فروش چه مفهومی دارد؟

اصطلاح دستور فروش نوعی دستور قضایی و قانونی است که از سوی مراجع قضایی به حکم قانون صادر می گردد و محتوای آن فروش ملک یا مال مشاعی است. چنانچه دو نفر و یا بیشتر مالکیت مال یا ملکی را بر عهده داشته باشند اصطلاحا مالکیت از نوع مشاعی است و این امکان وجود دارد که در روند اداره و یا بهره برداری از مال مذکور اختلافاتی میان شرکا ایجاد گردد. در رابطه با ملک مشاعی دو حالت زیر وجود دارد:

  1. ملک با توافق شرکا خریداری شده است.
  2. ملک به صورت قهری به حالت مشاعی اداره می شود که مالکیت ورثه را در این خصوص می توان مثال زد.

در هر دو حالت فوق هریک از شرکا حق مالکیت بر ملک مشاعی را دارند اما این مالکیت به منزله ی اختیارات تام نیست و هرگونه فروش و اداره ی ملک بایستی با رضایت و اطلاع سایر شرکا صورت پذیرد. چنانچه اختلافی میان شرکا به وجود بیاید، بهترین گزینه ی قانونی دستور فروش است.

دستور فروش در شرایطی صادر می شود که شرکای ملک مشاعی اختلافاتی با یکدیگر دارند و یک یا چند نفر از آنها تقاضای فروش مال را دارد که پس از فروش سهم خود را دریافت می نماید. بدین وسیله مالکیت مشاعی افرادی که اختلاف دارند به پایان می رسد. البته در برخی شرایط خاص از طریق افراز ملک می توان به اختلافات شرکا پایان داد به خصوص در شرایطی که سهم های مساوی وجود دارد.

نکته ی مهم :

دستور فروش مختص به مواردی است که افراز ملک امکانپذیر نیست و اصطلاحا از نوع غیرقابل افراز است. بنابراین چنانچه ملک مشاعی قابلیت افراز دارد نمی توان از طریق دستور فروش برای تقسیم و پرداخت سهام شرکا استفاده نمود. تشخیص این مورد بر عهده ی کارشناس ثبتی اداره ثبت محل وقوع ملک قرار دارد.

وکیل دستور فروش

دعاوی مرتبط با املاک مشاعی پیچیدگی های خاص خود را دارند و در ردیف دعاوی تخصصی قرار می گیرند. از این رو حضور وکیل باتجربه و متخصص در چنین پرونده هایی بسیار حائز اهمیت است و می تواند به روند دادرسی پرونده کمک نماید. تخصص وکیل دستور فروش پیرامون پرونده ها و دعاوی مرتبط با اختلاف شرکای املاک مشاعی و دستور فروش متمرکز است و از رهگذر سالها تجربه و کسب دانش و آگاهی در چنین پرونده هایی به شکل بهتری می تواند پرونده ی شما را پیش ببرد..

وکیل دستور فروش در وهله ی اول وکیل پایه یک دادگستری است و اطلاعات جامع و کاملی پیرامون مسائل حقوقی و قانونی دارد. اما وجه تمایز او تخصص و تجربه ای است که طی سالهای متمادی در مسیر وکالت پرونده های مرتبط با دستور فروش و املاک مشاعی کسب کرده است. حضور وکیل متخصص می تواند روند دادرسی پرونده ی شما را تسریع نماید..

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *