وکیل ابطال علامت تجاری و برند پس از ثبت

وکیل ابطال علامت تجاری و برند پس از ثبت : در دنیای امروز علامت تجاری نقش مهمی در معرفی کالا یا خدمات به مصرف کننده دارد به واقع علامت تجاری برای عموم افراد جامعه مشخص کننده منبع و منشاء کالا یا خدمات می باشد از طرفی مالک علامت تجاری نیز از همین طریق سعی در شناسای محصول خود و تمایز آن از سایر کالا یا خدمات مشابه می نمایید .

بنابراین در عصر جدید ثبت علامت تجاری و رقابت در این عرصه بسیار مهم ارزیابی شده است و درست به همین خاطر افراد سود جو و دارای سوء نیت با ثبت علامتی مشابه یک علامت معروف و شناخته شده سعی در گمراهی مصرف کننده و بهرمندی از ثمره تلاش صاحب اصلی علامت می نمایند .در صورت برخورد با چنین مشکلی وکیل متخصص نقض علامت که سالها در این زمینه فعالیت نموده و دارای تجربه است می تواند نقش مهمی در حل مسئله و ابطال علامت مشابه ایفا نماید. درادامه وکیل ابطال علامت به چگونگی ابطال علامت در دادگاه که یکی از روش های پیش بینی شده در قانون است می پردازد .

وکیل ابطال علامت تجاری و برند پس از ثبت

ابطال علامت تجاری و برند پس از ثبت در قانون ایران

درماده 41 قانون ثبت اختراعات و طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 آمده است که هر ذینغع می تواند ابطال ثبت علامت را در خواست نماید. در این صورت باید عدم رعایت مفاد بند (الف) ماده 30 و ماده 32 ثابت نماید .در ادامه به چند نمونه از مواردی که با توجه به مواد قانونی در دادخواست ابطال علامت جهت اثبات دعوا باید به آن استناد نمود ،می پردازیم :

  • نتواند کالا یا خدمات یک موسسه را از کالا یا خدمات موسسه دیگر متمایز نماید.
  • خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد
  • مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند
  • عین یا تقلید نشان نظامی ،پرچم ،یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور ، سازمانهای بین الدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیونهای بین المللی تاسیس شده اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد ، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده  از آن صادر شود.
  • عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالا یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است.
  • عین یا شبیه آن علامت قبلاً برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباطی وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.
  • عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

بدیهی است در چنین شرایطی وکیل متخصص ابطال علامت است که می تواند با توجه به مواد قانونی و علامت ثبت شده تشخیص دهد که به کدام یک از موارد فوق در پرونده ابطال علامت استناد کند و بر این اساس ازحقوق شما دفاع نماید.

دام دادگاه برای رسیدگی به دعوا ابطال علامت تجاری پس از ثبت صالح است؟

از آنجا که مبحث ابطال علامت ثبت شده تجاری از مباحث تخصصی است دعوا مربوط به آن نیز در شعبه سوم مجتمع قضایی شهید بهشتی به طور اختصاصی رسیدگی می شود و تمامی دادخواست های مذکور از سراسر کشور در این شعبه مطرح می گردد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با سایر مباحث ابطال علامت از جمله ابطال علامت قبل از ثبت ، در خواست خسارت ، بررسی نمونه آرای ابطال علامت و برند در دادگاه که توسط وکیل ابطال علامت به آن پرداخته شده از طریق راه های ارتباطی در این وب سایت ، با نگارنده این مقاله وکیل فرنیان فر در ارتباط باشید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *