وکیل حکم تخلیه ، چطور شکایت کنیم ؟

بهترین وکیل برای گرفتن حکم تخلیه و  پیگیری 100% پرونده از ابتدا : به دنبال گسترش ارتباطات و مراودات میان افراد در سال های اخیر، روابط حقوقی متعددی در سطح جامعه به وجود آمده و متعاقب آن چتر حمایتی قانون بیش از پیش وسیع و گسترده شده. یکی از مهم ترین روابط حقوقی را می توان در روابط میان موجر و مستاجر مشاهده نمود که به دنبال قرارداد اجاره شکل گرفته و آغاز می شود.

قرارداد اجاره برای طرفین آن پاره ای وظایف و تعهدات دوجانبه به همراه می آورد که در صورت هرگونه قصور و کوتاهی از انجام آن، ضمانت های قانونی مربوطه قابل اجرا هستند. یکی از مهم ترین حمایت هایی که قانون در حمایت از موجر در نظر گرفته، صدور حکم تخلیه برای بازپس گیری ملک از مستاجر است. به نظر شما صدور حکم تخلیه برای کدام موارد پیش بینی شده است؟ آیا از مراحل و روند قانونی آن اطلاعی دارید؟ در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

حکم تخلیه به چه معناست؟

از نظر حقوقی حکم تخلیه ملک در شرایطی صادر می شود که موجر از نظر حقوقی با یکی از شرایط زیر مواجه گردد:

مدت زمان قرارداد اجاره به پایان رسیده و مستاجر برای مدت زمان مشخصی هیچ گونه مبلغی به عنوان اجاره به موجر پرداخت نکرده است. در چنین شرایطی مستاجر موظف است که از نظر قانونی ملک را به موجر بازگرداند.متذکر می شویم چنانچه موجر از پرداخت پول ودیعه مستاجر به هر علتی امتناع ورزد، نمی تواند بابت حکم تخلیه اقدامی نماید. بنابراین موجر بایستی ابتدا پول مستاجر خود را حاضر کرده و سپس اقدامات قانونی مورد نیاز را آغاز نماید.

  • مستاجر ملکی را که اجاره نموده، به دیگری اجاره دهد.
  • مسـتاجر ضرر و خسارت قابل توجهی به ملک استیجاری وارد کرده است.
  • مستاجر در ملک استیجاری اقدام به امور غیرمشروع و غیرقانونی نماید.

همانطور که مشاهده می کنید در صورت نقض پاره ای قوانین و مقررات و یا امتناع از پرداخت مبلغ اجاره بها برای موجر این حق به وجود می آید که از طریق قانونی حکم تخلیه ملک را دریافت نموده و برای بازپس گیری ملک خود اقدام نماید.

وکیل حکم تخلیه - فرنیان فر

در ابتدای امر می توان با دستور تخلیه برای تخلیه ی ملک اقدام نمود. دستور تخلیه نوعی دستور قضایی است که بر اساس آن مستاجر موظف به تخلیه ی ملک و بازگرداندن آن به مالک است. متذکر می شویم که دستور تخلیه مختص املاک مسکونی است.

در ادامه چنانچه با دستور تخلیه نتیجه ای حاصل نگردید، می توان برای دریافت حکم تخلیه اقدام نمود.

حکم تخلیه می تواند در رابطه با اشیا و افرادی که در ملک مزبور مستقر هستند صورت پذیرد. همچنین امکان صدور حکم تخلیه برای مواردی که فرد به صورت غیرقانونی در محلی مستقر شده نیز وجود دارد.

در چنین شرایطی مالک ملک یا موجر می تواند از طریق ارائه ی مدارک و اسناد قانونی نظیر سند مالکیت ابتدا مالکیت خود را به اثبات برساند و سپس با اثبات موارد نقض قانون درخواست خود را مبنی بر صدور حکم تخلیه مطرح نماید.

به خاطر داشته باشید که مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به دعاوی دستور تخلیه و حکم تخلیه، شورای حل اختلاف محل استقرار ملک است. موجر می تواند علاوه بر تقاضای صدور دستور یا حکم تخلیه ملک ،تقاضای جبران ضرر و خسارات وارده را نیز مطرح نماید.

  • به نظر شما در این پروسه ی قانونی نسبتا پیچیده، حضور یک وکیل ملکی متخصص و باتجربه چه نقشی خواهد داشت؟

وکیل حکم تخلیه

همانطور که می دانید در سال های اخیر بسیاری از مشاغل از جمله وکالت به سمت تخصص گرایی حرکت کرده اند. می توان گفت که یکی از اصلی ترین ومهم ترین نتایجی که به دنبال تخصص گرایی حاصل می گردد، حل و فصل امور و پیشبرد آن به شکلی موفقیت آمیز و توام با تجربه است. وکیل حکم تخلیه در وهله ی اول یک وکیل پایه یک دادگستری است که اطلاعات جامعی پیرامون مسائل حقوقی و کیفری دارد، اما وجه تمایز او را می توان در دانش و تخصصی عنوان نمود که در زمینه ی امور قانونی مرتبط با حکم تخلیه ملک و دستور تخلیه ملک کسب نموده است.

وکیل حکم تخلیه با تکیه بر دانش و تخصص خود و از رهگذر تجاربی که طی سالها مطالعه و فعالیت در زمینه ی چنین پرونده هایی به دست آورده است می تواند ضمن ارائه ی مشاوره حقوقی دقیق و جامع در زمینه ی سوالات و پرونده ی مورد نظر شما، روند دادرسی پرونده ی را تسهیل نماید

فراموش نکنید که لازمه ی دستیابی به یک حکم عادلانه و قانونی، رعایت تشریفات رسمی دادرسی در کنار آگاهی از قوانین و مقررات مربوطه است. در غیر این صورت امکان اطاله ی دادرسی و اتلاف زمان و هزینه های شما وجود دارد. حضور وکیل آگاه، متخصص و باتجربه می تواند ضمن جلوگیری از اطاله ی دادرسی پرونده ، نکات و جزئیات قانونی ارزشمند و کارآمدی در اختیار شما قرار دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی تخصصی در این زمینه می توانید با فرنیان فر وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *