مشاوره حقوقی حضوری (با وقت قبلی)

مشاوره حقوقی حضوری یکی از روش های انجام مشاوره ی حقوقی با وکیل است که معمولا انتخاب اول افراد به شمار می رود. در سال های اخیر به دلایل متعددی آمار مشاوره های حقوقی با وکلا افزایش پیدا کرده و می توان گفت فرهنگ مراجعه به وکیل در جامعه ی ما تا حد زیادی جا افتاده است. در واقع قدیمی ترین و مرسوم ترین شکل مشاوره برای بسیاری از افراد، مشاوره حضوری و رو در رو می باشد. اما به لطف توسعه و گسترش تکنولوژی، فضای وب راهکارهایی جدیدتر و سریع تر برای انجام مشاوره ارائه داده است و امروزه مشاوره آنلاین نیز در کنار مشاوره حضوری به وجود دارد. البته گزینه ی مشاوره تلفنی نیز به عنوان یکی از روش های انجام مشاوره مطرح و در بسیاری از موارد کارساز خواهد بود.

علی رغم تمام روش هایی که برای انجام مشاوره با وکیل وجود دارد بسیاری از افراد گزینه ی مشاوره حقوقی حضوری را ترجیح می دهند. اما به نظر شما چرا این گزینه نسبت به سایر روش ها ارجحیت دارد؟

 

مشاوره حقوقی حضوری

 

چطور مشاوره حقوقی حضوری دریافت کنیم ؟

شما در مشاوره حضوری رو در روی وکیل مورد نظر خود حضور دارید و با او ارتباط چشمی و کلامی موثری برقرار می کنید. در حقیقت می دانید که چه شخصی روبروی شما حضور دارد و با اطمینان خاطر بیشتری می توانید با او گفتگو کنید.

گاه در روند انجام مشاوره نیاز می شود که اسناد و مدارک شما توسط وکیل مطالعه و بررسی گردد. طبیعتا این کار فقط از طریق مشاوره حضوری با وکیل امکانپذیر است.

این احتمال وجود دارد که در مشاوره آنلاین و یا مشاوره تلفنی شما نتوانید وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما در مشاوره حضوری انتخاب وکیل با شماست و شما این امکان را دارید که قبل از انجام مشاوره رزومه و کارنامه ی کاری وکیل منتخب خود را مطالعه کرده و درباره ی او پرس و جو کنید.

شما در حین انجام مشاوره حضوری می توانید نوع برخورد و سوابق وکیل منتخب را بررسی نموده و در صورت تمایل وکالت پرونده را به او بسپارید.

تجربه نشان داده که انجام مشاوره حضوری با وکیل به مراتب نسبت به سایر روش های انجام مشاوره کارآمد تر و مفیدتر است و احتمالا مشکل حقوقی شما برطرف می گردد. البته ناگفته نماند که هزینه ی انجام مشاوره حضوری به نسبت سایر روش های انجام مشاوره کمی گران تر خواهد بود و احتمالا شما با محدودیت های زمانی و مکانی مواجه خواهید بود. با این حال نکات مثبت زیادی وجود دارد و بهتر است که به روی مثبت سکه بنگرید.

برخی مسائل و مشکلات حقوقی جنبه ی محرمانه دارند و در ارتباط مستقیم با آبرو و حیثیت افراد است. در چنین شرایطی طبیعتا انجام مشاوره آنلاین و یا تلفنی چندان مطلوب نیست و اعتماد افراد را جلب نمی کند. در این صورت بهترین راهکار مشاوره حضوری با یک وکیل مجرب و متخصص است و شما می توانید راهنمایی های لازم را از او دریافت نمایید.

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که مشاوره حضوری در چه زمینه هایی ارائه می گردد؟

می توان گفت شما در تمامی زمینه های حقوقی می توانید از مشاوره حضوری برخوردار شوید. ممکن است شما یک سوال حقوقی در رابطه با امضای یک قرارداد تجاری داشته باشید یا فردی مورد تجاوز قرار گرفته و به دنبال راهکار حقوقی برای شروع شکایت است و به شدت از آبروی خود می ترسد. به طور کلی شما در جلسه ی مشاوره حضوری با وکیل می توانید تمامی مشکلات، سوالات و مسائل حقوقی خود را در موارد زیر مطرح نموده و راهکارهای حقوقی آن را بشنوید.

  • خانواده
  • حقوقی
  • کیفری
  • ثبتی و ملکی
  • ثبت شرکت و برند
  • تجارت
  • امور حسبی
  • چک
  • قرارداد ها
  • حقوق بانکی
  • حقوق کار
  • مالیات
  • امور شهرداری
  • امور بین الملل و مهاجرت
  • حقوق گمرکی
  • و …

بیشتر افراد جامعه بر این باورند که مراجعه به وکیل و با انجام مشاوره حضوری مختص شرایطی است که آنها با پرونده ای در مراجع قضایی مواجه شده اند. در حالی که حقوق و قانون با بسیاری از جنبه های زندگی ما گره خورده و بخش عمده ای از امور روزمره ی ما از آن تاثیر می پذیرد. امضای یک قرارداد تجاری، تغییر نام خانوادگی، ، ثبت برند تجاری و هزاران مساله ی دیگر جزء مواردی است که در طول روز با آن سرو کار داریم. عموم افراد معتقدند که خود به تنهایی می توانند مسیرهای قانونی مربوطه را طی کنند و نیازی به حضور و یا مشاوره حقوقی با وکیل نیست. در حالی که با سیطره ی گسترده ای از قانون و مقررات در ایران مواجهیم و اشراف و تسلط به تمامی این قوانین برای همه امکانپذیر نیست. گاه یک اشتباه و غفلت کوچک می تواند شما را متحمل ضرر و خساراتی فراوانی نماید که گاها جبران ناپذیر است.

قبل از مشاوره حضوری با وکیل خود نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • سوابق و کارنامه ی کاری وکیل منتخب خود را با دقت بررسی کنید و به آمار رضایت موکلین توجه داشته باشید. تعداد پرونده های موفقیت آمیز وکیل در کنار رضایت مراجعین گویای این مطلب است که شما با یک وکیل حرفه سر و کار دارید.
  • فن بیان، جسارت و صداقت برای وکیل بسیار حائز اهمیت است.
  • مسئولیت پذیری و وجدان کاری برای یک وکیل حرفه ای حرف اول را می زند. جهت مشاوره حضوری وکیلی را انتخاب کنید که از مسئولیت پذیری او مطمئن هستید.
  • رازداری در جلسه ی مشاوره فوق العاده اهمیت دارد. وکیل شما بایستی رازدار و امانت دار خوبی باشد.

در گذشته های نه چندان دور تخصص گرایی در حقوق امر چندان شناخته شده ای نبود. اما با توجه به آثار و نتایج مثبت تخصص گرایی، حقوق نیز از این قاعده مستثنی نمانده و امروزه شاهد شکل گیری تخصص های زیادی در این حوزه ی هستیم. برای انجام مشاوره حقوقی حضوری به وکیلی مراجعه کنید که تخصص مورد نظر شما را داراست. در نتیجه با یک وکیل حرفه ای و باتجربه روبرو هستید که می تواند شما را از آخرین تغییرات قانونی مطلع ساخته و بهترین و کارآمدترین راهکارهای حقوقی را به شما ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی تخصصی می توانید با فرنیان فر وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *