وکیل خسارت عدم انجام تعهد + شرایط لازم دریافت آن

وکیل خوب برای گرفتن خسارت عدم انجام تعهد : بسیار پیش آمده که شما طی قراردادی متعهد له بوده و طرف مقابل متعهد علیه این اصطلاحات حقوقی یعنی متعهد له شخصی است که تعهد به نفع و سود اوست و طرف دیگر در قبال وی برای انجام وظیفه تعهد دارد.
حال ممکن است طرف مقابل از انجام تعهدات و وظایف خود سر باز زند یا وظایف خود را به نحو احسن و کامل انجام ندهد در چنین شرایطی شما به عنوان صاحب تعهد می توانید از طریق وکلای دادگستری نسبت به الزم طرف مقابل به انجام تعهد و یا مطالبه خسارت عدم انجام تعهد اقدام کنید. برای این کار می توانید از وکیل حقوقی کمک بگیرید.

وکیل برای خسارت عدم انجام تعهد

مطمئناً در صورتی که شما محق باشید و در اثر عدم انجام وظایف و تعهدات طرف مقابل متحمل خسارت و ضرر و زیانی شوید، خسارت عدم انجام تعهد توسط وکیل متخصص قابل مطالبه است.

لازم به ذکر است که مطالبه خسارت عدم انجام تعهد دشواری های خاص خود را دارد و مطالبه خسارت منوط به وجود شرایطی است که تنها در صورت حصول آن شرایط می توان نسبت به اخذ خسارت عدم انجام تعهد اقدام کرد. در ادامه وکیل خسارت عدم انجام تعهد در خصوص نحوه مطالبه خسارت و شرایط لازم توضیحات کاربردی را ارائه داده است که توصیه می شود حتما برای کسب اطلاعت حقوقی کاربردی با ما همراه باشید.

وکیل خسارت عدم انجام تعهد

وکیل حقوقی متخصص در ابتدای امر به این نکته مهم اشاره نموده که مهمترین اصل در مطالبه خسارت، اثبات وارد شدن خسارت و در مرحله بعد ارتباط مستقیم عدم انجام تعهد و خسارت وارده می باشد به زبان ساده تر یعنی باید اثبات کنید که خسارت وارده به شما در نتیجه بی‌ مسئولیتی طرف مقابل بوده است.

مطالبه خسارت به دلیل انجام تعهد در زمان مقرر

در تمام قراردادهایی که بر مبنای زمان منعقد می شوند زمان انجام تعهد امری بسیار مهم و حیاتی است یعنی چنانچه متعهد در زمان مقرر نسبت به انجام تعهد خود اقدامی نکند متعهد له دچار خسارت و ضرر و زیان می شود. نکته حائز اهمیت در این مهم آن است که چنانچه متعهد در موعد مقرر وظایف خود را انجام نداده باشد.

حتی اگر یک روز بعد اقدام به انجام وظایف و تعهدات خود کند این اقدام قابل قبول نیست و شخص متعهد به دلیل عدم انجام تعهدات باید خسارت وارده را پرداخت کند. در این مورد متعهد له اختیار پذیرش و یا عدم پذیرش را دارد.که در صورت عدم پذیرش می تواند برای مطالبه خسارت عدم انجام تعهد در دادگاه طرح دعوا نماید.

چگونه خسارت عدم انجام تعهد را بگیریم؟

مهمترین اقدام اثبات عدم انجام تعهد و ورود ضرر و زیان است. شما می‌بایست به وکیل خسارت عدم انجام تعهد مراجعه کنید تا به کمک وکیل متخصص تمام مدارک لازم برای اثبات وجود و ورود ضرر را جمع آوری کنید سپس نسبت به تنظیم دادخواست و ثبت آن اقدام نمایید. نظر به اینکه امروزه بیشتر مراحل ثبت دادخواست به صورت آنلاین در سامانه ثنا انجام می شود بهتر است پیش از هر اقدامی با وکیل خوب و با تجربه در ارتباط باشید.

اتفاقات غیر قابل پیش بینی در اجرای تعهد

ممکن است شخص متعهد تمام اقدام لازم جهت ایفای تعهد را انجام داده باشد اما به دلیل اتفاقی غیر قابل پیش بینی یا حادثه ای نتواند در موعد مقرر وظایف و تعهدات خود را عملی کند. در چنین شرایطی نمی توان از فرد متعهد مطالبه خسارت کرد. این حالت مشروط به اثبات وجود حادثه یا اتفاقی غیرقابل پیش بینی است.

برای نمونه : ممکن است ماشین فردی که در راه انتقال کالا است دچار حادثه شود و یا تصادف نماید حتی ممکن است فرد متعهد دچار بیماری شود در این صورت نمی‌توان این فرد را محکوم به پرداخت خسارت نمود.

مسئله مهم اثبات ضرر است

باید بسیار توجه داشته باشین که صرف انجام تعهد نمی تواند منجر به مطالبه خسارت شود بلکه شما باید وجود ضرر و متحمل شدن ضرر به سبب عدم انجام تعهد را اثبات کنید. مرحله بعدی اثبات آن است که ضرر وارده شده به دلیل بی مسئولیتی طرف مقابل بوده نه به دلیل حوادثی که خارج از اراده می باشد، ممکن است در مسیر انجام تعهدات حوادثی مانند سیل، زلزله، بیماری و….. وجود داشته باشد در چنین حالاتی نمی توان از طرف مقابل خسارت گرفت.

برای مطالبه خسارت عدم انجام تعد چه شرایطی لازم است ؟

در ابتدا باید گذشت زمان و موعد انجام تعهد اثبات شود ، در مرحله بعد شما باید ضرر وارده را مشخص و اثبات کنید سپس نوبت به مرحله بعد می رسد که شما باید به کمک وکیل خود اثبات کنید، ضرر وارده به شما در راستای عدم انجام تعهد طرف مقابل می باشد، در نهایت اگر عدم انجام تعهد مستند به دلایل قابل قبولی مثل وجود زلزله یا بیماری خاص و تصادف و… نباشد محکوم به پرداخت خسارت عدم انجام تعهد می شود.

وکیل فرنیان فر – وکیل پایه یک دادگستری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *