وکیل چک , مطالبه ۱۰۰% وجه چک در سریعترین زمان

وکیل چک برگشتی , مطالبه وجه چک در سریعترین زمان ممکن با وکیل فرنیان فر : بی شک یکی از پر کاربرد ترین اسناد تجاری در دنیای امروز چک می باشد. البته در کنار مزیت ها ی فوق العاده ای که دارد گاهاً دردسرهای زیادی برای دارندگان آن به منظور وصول وجه چک ایجاد می شود و سبب ورود ضرر و زیان مادی به آنان می گردد .

وکیل چک در تهران

قانون چک در چند سال اخیر دچار تغییرات زیادی شده که در بعضی از موارد به سبب عدم اطلاع از قوانین جدید، پرونده های مطالبه وجه چک یا شکایت از چک برگشتی بسیار طولانی شده این به معنای لزوم مراجعه به وکیل وصول وجه چک برای تسریع در رسیدگی پرونده و در نهایت وصول تمام طلب خود می باشد.

در صورت استمداد از وکیل مطالبه وجه چک توقیف امول و دارایی بدهکار راحت تر و سریع تر انجام می گیرد. در ضمن ایشان می توانند در صورت عدم توجه صادر کننده به ابلاغیه یا اجرائیه صادره، مبنی بر پرداخت وجه چک نسبت به جلب وی اقدام کند، مطالبه ضرر و زیان ناشی از عدم انجام تعهدات مالی و جبران خسارت وارده در کنار وصول وجه چک از جمله مزیت های کمک گرفتن از وکیل وصول چک می باشد در ضمن در تمام مراحل رسیدگی دیگر نیازی به حضور شما نخواهد بود.

وکیل متخصص چک

در ادامه به روش های مطالبه وجه چک، شرایط شکایت کیفری از صدور چک بلا محل، اقدامات لازم در صورت کسری حساب صادرکننده، و مراحل مطالبه وجه چک از طریق اداره اجرای ثبت اشاره خواهیم کرد.

اقدامات لازم در صورت کسری بودجه صادرکننده

بسیار پیش آمده که برای وصول چک به بانک مراجعه کنیم و با کسری یا حساب خالی صادرکننده چک مواجه شویم اولین گام شما در چنین حالتی اخذ گواهی عدم پرداخت چک از بانک می باشد، اخذ گواهی عدم پرداخت چک برای هر گونه اقدام قانونی بعدی ضروری است.

راه های مطالبه وجه چک

در قانون ۳ راه برای مطالبه وجه چک پیش بینی شده :

  • اول از طریق دادخواست حقوقی – استفاده از وکیل حقوقی
  • دوم از طریق شکایت کیفری علیه صادرکننده چک،(این مورد مستلزم وجود شرایطی است که در ادامه ذکر خواهیم کرد) استفاده از وکیل کیفری ،
  • سوم اقدام از طریق مراجع ثبتی می باشد که سریع ترین و راحت ترین راه دریافت وجه چک است.

در راهکار اول شما می بایست دادخواست حقوقی با عنوان مطالبه وجه چک مطرح نمایید. پس از حضور در دادگاه و اثبات عدم پرداخت چک توسط صادرکننده، حکم به محکومیت خوانده و الزام به پرداخت وجه چک صادر خواهد شد.

در روش دوم یعنی شکایت کیفری علیه صادر کننده، دارنده می تواند به دادسرا برای شکایت علیه صادرکننده مراجعه کند جهت شکایت کیفری چک، شرایط و الزاماتی وجود دارد که بایستی رعایت شود که در ذیل به آن اشاره می شود:

  1. چک نباید به منظور ضمانت صادر شده باشد
  2. چک سفید امضا نباشد.
  3. چک باید حتماً تاریخ داشته باشد، چک بدون تاریخ امکان شکایت کیفری ندارد.

نکته مهم: شاکی باید تا ۶ ماه پس از تاریخ وصول نسبت به اخذ گواهی عدم پرداخت از بانک اقدام کند و فقط تا ۶ ماه بعد از اخذ این گواهی حق طرح شکایت کیفری را دارد اگر مهلت های مذکور رعایت نشود دیگر امکان مطرح نمودن شکایت علیه صادر کننده وجود نخواهد داشت و به ناچار باید از روش های دیگر همچون مطالبه حقوقی نسب به وصول وجه چک اقدام نماید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که شما فقط می توانید علیه شخص صادرکننده چک و نه ظهر نویس شکایت کیفری نمایید. اما در مطالبه حقوقی وجه چک علیه صادر کننده و ظهر نویس ها می توانید دادخواست حقوقی مطرح کنید.
برای اقدام کیفری علیه صادرکننده چک می توانید از وکیل چک برگشتی جهت پیگیری پرونده کمک بگیرید تا از مزیت های استفاده از وکیل متخصص که پیش تر بدان اشاره کردیم بهره مند شوید.

مراحل مطالبه وجه چک از طریق اداره اجرای ثبت

در این روش شما می بایست به همراه اصل برگه چک به اداره ثبت و اسناد و دایره اجرای ثبت مراجعه کنید تا درخواست کتبی مبنی بر وصول چک را به این اداره تقدیم نمایید ناچاراً اصل چک در این اداره باید بماند سپس اجرائیه صادر می شود و ابلاغیه ای مبنی بر بدهکاری و لزوم پرداخت بدهی به صادرکننده ارسال می شود چنانچه ضمن موعد مقرر اقدامی در این خصوص نکند لاجرم شما باید دوباره درخواست توقیف اموال را تقدیم اداره مذکور نمایید سپس نوبت به قیمت گذاری مال می رسد پس از به مزایده گذاشتن اموال و دارایی بدهکار، از طریق فروش این اموال نسبت به پرداخت بدهی اقدام خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *