وکیل طلاق توافقی , لیلا فرنیان فر – ۰۹۱۲۸۴۶۷۴۴۶

وکیل طلاق توافقی متخصص با بیش از ۳۰۰ پرونده موفق + سریع و در کمترین زمان ممکن ، با کمترین هزینه در تهران : بیشترین نوع طلاق در سالهای اخیر که در اغلب موارد نیز با بذل مهریه از سوی زوجه یا حداقل کاهش مهریه همراه بوده است طلاق توافقی می باشد. در ابتدای امر ایجاد سازش و حل اختلاف در دستور کار دادگاه یا مراکز مشاوره و حتی وکلای طرفین می باشد اما چنانچه تصمیم برای جدایی کاملاً جدی باشد تنها طلاق راه حل نهایی است.

برای زوجینی که ادامه زندگی مشترک سخت و غیرقابل تحمل شده و با توافق یکدیگر به دنبال جدایی راحت و سریع هستند طلاق توافقی بهترین گزینه است. همانطور که از نامش نیز پیداست در همه موارد فی مابین زوجین می بایست توافق حاصل شود هرگونه اختلاف نظر می تواند سبب طولانی تر شدن روند رسیدگی گردد.

در ادامه توسط وکیل خانواده به سوالات و مسائل کاربردی همچون مراحل ، مقررات جدید طلاق توافقی، مدت زمان انجام آن خواهیم پرداخت.

مراحل طلاق توافقی توسط وکیل دادگستری

اولین اقدام توافق در خصوص مسائل مهمی همچون مهریه و نفقه، حضانت، جهیزیه و … می باشد. اینها مهمترین موارد مطروحه در دعوای طلاق هستند که با حقوق مالی زوجه نیز آمیخته شده و بر همین اساس اهمیت و حساسیت موضوع را بیشتری می کند. چنانچه در هر یک از این موارد اختلاف حاصل شود به روند رسیدگی آسیب زده و آن را طولانی می نماید بر عکس در صورت نبود هر گونه اختلاف توافقات در یک برگه توسط وکیل طلاق توافقی با امضاء و اثر انگشت طرفین مکتوب می شود.

نوبت به ثبت دادخواست طلاق توافقی می رسد برای این اقدام می بایست به همراه مدارک هویتی و اسناد مرتبط همچون سند نکاح و توافقنامه حاصله به یکی از دفاترخدمات قضایی مراجعه کنید و درخواست خویش را ثبت نماید این کار توسط کارمندان دفتر خدمات قضایی یا وکیل شما انجام خواهد شد پس از آن ابلاغی حاوی زمان و مکان برگزاری جلسه رسیدگی توسط سامانه ثنا برای شما ارسال خواهد شد، دقت داشته باشید که حتماً سامانه ثنای خود را پس از ثبت درخواست چک نمایید زیرا که مرجع اصلی ارسال پیام های مربوط به ابلاغ های قضایی سامانه ثنا می باشد، دادگاه یا قوه قضائیه وظیفه ای برای ارسال پیامک به شماره تلفن همراه ندارد.

وکیل طلاق توافقی

در روز تعیین شده جلسه رسیدگی تشکیل می شود ، طرفین دعوا می بایست در دادگاه حاضر شوند، همانطور که پیش تر هم بدان اشاره داشتیم هدف و تمایل دادگاه خانوده بر ادامه زندگی مشترک و حفظ کیان خانواده است در همین راستا نیز به منظور حل اختلاف شما را به مراکز مشاوره خانواده ارجاع می دهد این وظیفه قانونی بر عهده سازمان بهزیستی می باشد که با توجه به محل سکونت یا اقامتگاه شما به یکی از مراکز سازمان بهزیستی ارائه دهنده مشاوره ارجاع داده خواهید شد. تعداد این جلسات که بسیار هم پرسیده می شود با توجه به شرایط و اوضاع و احوال متقاضیان بین یک الی پنج جلسه است و در نهایت گواهی عدم سازش یا سازش صادر می شود.

درصورت عدم ایجاد صلح و سازش که اغلب هم به همین روال است زوجه می بایست تست بارداری دهد لذا شعبه رسیدگی کننده زوجه را به آزمایشگاه مجتمع قضایی معرفی می کنند تا امور مربوط به تست بارداری انجام گیرد. نظریه مشاور خانواده نیز کتباً به اطلاع قاضی دادگاه میرسد .

توافقات زوجین مورد بررسی قاضی دادگاه قرار می گیرد چنانچه توافق حاصل شده عادلانه و با رضایت کامل طرفین واقع شده باشد و برخلاف موازین شرعی و قانونی نباشد مورد پذیرش قرار گرفته و بر همان اساس نیز نسبت به حقوق مالی زن من جمله نفقه یا مهریه یا حق حضانت و ملاقات با فرزند تعیین تکلیف می گردد.

صدور حکم طلاق و جدایی مرحله یا گام بعدی می باشد پس از آن معمولاً در مدت زمان اندکی، رای به طرفین در سامانه ثنا ابلاغ می شود . اما این پایان ماجرا نیست برای محقق شدن شدن طلاق پس از صدور حکم، طرفین یا نمایندگان آنها می بایست ظرف مدت ۳ ماه به یکی از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق برای اجرای صیغه طلاق مراجعه کنند.

نکات مهم طلاق توافقی

بسیار توجه داشته باشید که اعتبار رای صادره تنها تا ۳ ماه می باشد چنانچه زوجین در مدت مذکور برای اجرای صیغه طلاق حاضر نشوند بدیهی است که پس از آن دیگر حکم طلاق صادره قابلیت اجرایی نخواهد داشت . چرا که اگر یکی از طرفین در طی مدت اعلامی حاضر نشود به معنای عدم رضایت نسبت به جدایی بوده و رای صادره ملغی و بی اعتبار می گردد.

یکی از مباحث پر چالشی که بهترین وکیل طلاق توافقی تهران بدان اشاره دارد در خصوص طلاق توافقی در دوران عقد می باشد. که از لحاظ مراحل رسیدگی تفاوتی در آن دیده نمی شود اما در موارد اینچنینی مساله مهم مهریه است.

در طلاق توافقی در دوران عقد از آنجا که معمولاً زوجه باکره می باشد تنها نصف مهریه به وی تعلق می گیرد اما در اغلب موارد مرد ها حاضر به پرداخت همان نصف مهریه نیز نیستند بنابراین در این خصوص ممکن است بین طرفین چالش ایجاد شود در چنین مواردی توافق پیش از مراجعه به دادگاه بهترین راه حل ممکن است.

مدت زمان طلاق توافقی

واقعیت ماجرا آن است که به هیچ وجه نمی توان مدت دقیق برای مراحل انجام طلاق توافقی بیان داشت و اعلام مدت زمان تضمینی از سوی وکلا به هر نحوی غیرقانونی و مصداق تخلف انتظامی است زیرا که مدت زمان رسیدگی به چنین پرونده هایی به دلیل تراکم پرونده مشخص نبوده اما درکل بسته به دادگاه رسیدگی کنند و شعبه مسئول و تراکم و تعدد پرونده های مطروحه در آن مرجع قضایی مدت زمان متفاوت است .

اما به طور کلی می توان گفت نیازمند ۴۰ تا ۶۰ روز زمان از ابتدا تا اجرای کامل طلاق خواهیم بود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *