وکیل تنظیم قرارداد اجاره

وکیل تنظیم قرارداد اجاره : قرارداد اجاره یکی از عقود معین است بدین معنا که تمام شرایط و تشریفات آن در قانون ذکر شده و در تمام قراردادها رعایت این شرایط لازم است. مگر در مواقعی که طرفین با یکدیگر توافق کرده باشند و آن را در قرارداد ذکر نمایند. اما نکته مهم جهت جلوگیری از هر گونه مشکل و اختلاف مفاد قرارداد اجاره است. چرا که چنانچه در عقد اجاره نسبت به برخی از امور تعیین تکلیف نشود طرفین ملزم به رعایت قوانین آمره عقد اجاره مندرج در قانون مدنی و یا سایر قوانین در این خصوص می باشند.

مطابق قانون موجر و مستاجر سال ۱۳۵۶ پس از آنکه مدت اجاره به اتمام رسید در صورتی که ملک مورد اجاره تجاری باشد. تا هنگامی که مستاجر اجاره بها را پرداخت کند این رابطه قراردادی برجای خود باقی است و منقطع نمی‌شود و مستاجر می تواند از منافع مال الاجاره بهره‌مند گردد .

با عنایت به این که قرارداد اجاره یکی از متداول ترین عقودی است که بین افراد یک جامعه منعقد می شود. از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است.

وکیل تنظیم قرارداد اجاره

از همین رو این قانون در سال ۱۳۵۷ اصلاح شد و برخی از مواد قانون قبل را نقض نمود و بر اساس قانون مذکور با اتمام تاریخ قرارداد رابطه بین موجر و مستاجر به پایان می‌رسد .

عقد اجاره چه تکالیفی برای موجر به همراه دارد؟

مطابق تعریف قانون مدنی اجاره عقدی است که به موجب آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره می گردد. از این ماده این طور برداشت می شود که مستاجر با انعقاد قرارداد اجاره تنها مالک منافع عین مال خواهد شد و ملکیت به وی انتقال پیدا نمی کند.

علاوه بر آن در این قانون بحثی از معوض بودن اجاره به میان نیامده است. لاکن مطابق دیگر مواد قانونی تملیک منافع رایگان نبوده و مستاجر موظف است در مقابل بهره بردن از منافع ، مال الاجاره به موجر مبلغی معین تحت عنوان اجاره بها پرداخت نماید.

علاوه بر این در صورتی که طی قرارداد تاریخ اتمام عقد معین نشده باشد. اصل بر این است که تملیک منافع دائمی است. پس در صورتی که قصد بر دائمی بودن قرارداد نباشد لازم است تاریخ اتمام قرارداد در اجاره نامه ذکر گردد.

در مواردی مشاهده می‌ شود که پس از اتمام تاریخ قرارداد مستاجر از تخلیه ملک خودداری می نماید. در این حال موجر می‌تواند با تقدیم دادخواست دستور تخلیه از طریق شورای حل اختلاف و یا حکم تخلیه از طریق دادگاه اقدام نماید.

نکته قابل توجه این است که برای اجرای دستور تخلیه موجر موظف است مبلغ ودیعه مستاجر را به حساب دادگستری واریز نماید.

دادگاه صالح

بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه یا شورای حل اختلاف صالح برای رسیدگی به این دست از دعاوی هستند. در صورتی که موضوع اجاره مال غیر منقول باشد محل وقوع ملک و در شرایطی که مال الاجاره منقول باشد. دادگاه یا شورای حل اختلاف محل سکونت مستاجر است زیرا در این دعاوی مالک خواهان بوده و مستاجر خوانده دعوا می باشد.

وکیل تنظیم قرارداد اجاره

بدیهی است که مهمترین بخش قرارداد مفاد آن است چرا که ممکن است ایراد در آن اختلافات بسیاری ما بین دو طرف قرارداد به وجود آورد. به همین دلیل برای پیشگیری از اختلافات بهتر است قبل از انجام عقد با وکیل متخصص مشورت به عمل آید.

علاوه بر این اگر پس از اتمام قرارداد مابین موجر و مستاجر اختلافاتی پیش آید. با مراجعه به وکیل امور ملکی و طرح دعوی از سوی ایشان اقدام قانونی لازم در کوتاهترین زمان و بهترین هزینه صورت می گیرد.

در صورت نیاز به وکیل پایه یک دادگستری می توانید از طریق راه های ارتباطی با وکیل فرنیان فر تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *