وکیل تجاوز به عنف + پیگیری صفر تا ۱۰۰ پرونده

تجاوز به عنف چه مجازاتی در قانون دارد ؟ توضیحات تکمیلی در ادامه توسط وکیل فرنیان فر – وکیل پایه یک دادگستری : تجاوز به عنف یا زنای به عنف از آن دسته جرایم کیفریست که برای آن مجازات شدیدی تعیین شده است .

تجاوز به عنف چیست ؟

هنگامی که مرد بدون رضایت و با توسل به زور با زنی رابطه جنسی برقرار می کند تجاوز به عنف صورت می گیرد. در قوانین ایران برای شخص زانی(متجاوز) مجازات سنگین و شدیدی در نظر گرفته شده.

مطابق ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی در خصوص تجاوز به عنف مجازات متجاوز اعدام است.

وکیل تجاوز به عنف

مصادیق تجاوز به عنف:

  • زنا در حال بیهوشی.
  • زنا در حال مستی.
  • تجاوز از طریق ربایش فرد.
  • تهدید و ترساندن زن.
  • همچنین زنا با دختر نابالغ در صورت فریب و اغفال او نیز در حکم زنای به عنف به شمار می آید.

اقدامات لازم پس از وقوع تجاوز

فرد قربانی بعد از تجاوز اکیداً حمام نکرده لباس های خود را داخل کاور یا کیسه محفوظ قرار داده و سپس به نزدیکترین کلانتری یا دادسرا مراجعه نماید.

دادسرا پس از اقدامات اولیه فرد را جهت معاینات لازم به پزشکی قانونی ارجاع می‌دهد. علاوه بر آن قربانی می تواند هر گونه مدرکی اعم از تماس ، پیامک و یا پیام اینترنتی که مرتبط با موضوع می باشد را جمع‌آوری و به دادسرا تقدیم نماید.

شورای اثبات تجاوز

یکی از پیچیده ترین و دشوارترین مسائل برای اثبات در دادسرا مسئله تجاوز است. و گاهی شورا ادعای اشخاص را به دلیل اینکه خود را در موقعیت مخاطره‌آمیز قرار داده اند رد می‌کند.

علاوه بر این بار اثبات تجاوز بر عهده شاکی (قربانی) می باشد. و اوست که باید ثابت کند رابطه جنسی به زور و از طریق تجاوز صورت گرفته است. به همین دلیل در اکثر مواقع با اینکه تجاوز به عنف رخ داده اما حکم به زنا و رابطه نامشروع داده می‌شود. چرا که افراد در اثبات حادثه تحقق یافته ناتوان هستند.

برای اثبات تجاوز به عنف اصل براقناع قاضی است که علاوه بر ادله و مدارک ، می توان از دو طریق دیگر این کار را انجام داد :

۱- چهار مرتبه اقرار متهم نزد قاضی

نکته : اقرار در کلانتری قابل قبول نیست.

۲- شهادت چهار نفر شاهد.

وکیل متخصص در امور تجاوز به عنف

با توجه به حساسیت موضوع مورد بحث و نکات بیان شده متوجه می‌شویم عدم بهره بردن از تجربیات وکیل کیفری می تواند خسارات روحی و جسمی فراوانی را هم برای قربانی( چرا که باعث ضایع شدن حقوق وی می‌شود.) و هم برای متهم (چرا که شاید فعل او تجاوز به عنف نبوده و مشمول مجازات نامتناسب گردد) به بار آورد.

پس در چنین شرایطی بهره‌گیری از تجربیات و تخصص وکیل کیفری بسیار لازم ، واجب و حائز اهمیت است. در صورت نیاز به وکیل امور کیفری می توانید از طریق راه های ارتباطی با وکیل فرنیان فر تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *