وکیل مواد مخدر + مجازات های قانونی در ۱۴۰۱

وکیل مواد مخدر بهترین و متخصص ترین در تهران  – لیلا فرنیان فر : نگهداری از مواد مخدر تحت هر شرایطی جرم محسوب می شود و یکی از جرائمی است که در حوزه ‌قاچاق هم مطرح شده و گاهاً با یکدیگر آمیخته می شود و شباهت بسیار زیادی به سایر جرائم این حوزه یعنی قاچاق دارد همانند: مخفی یا حمل و قاچاق مواد مخدر به خارج از ایران یا داخل ایران، به همین علت قانون‌ گذار نیز سعی نموده جرائم مربوط به آنها را در یک مقوله مورد بررسی قرار داده و مجازات آنها را به صورت همسان تعیین کند.

وکیل مواد مخدر

مواد مخدر دارای انواع مختلفی هستند که می ‌توان آنها را در دو نوع مواد مخدر سنتی و مواد مخدر صنعتی دسته بندی کرد. در ادامه توسط بهترین وکیل مواد مخدر تهران و وکیل متخصص کیفری مجازات نگهداری مواد مخدر سنتی و مجازات نگهداری مواد مخدر صنعتی را بیان می کنیم.

وکیل متخصص مواد مخدر در تهران

مجازات نگهداری مواد مخدر سنتی

اگر چه تریاک از شناخته شده ترین مواد مخدر سنتی است اما این دسته صرفاً به تریاک محدود نبوده و شامل بسیاری دیگر از انواع مواد مخدر می باشد. با توجه به قوانین مندرج در این زمینه میزان مجازات مخفی نمودن، حمل یا نگهداری از مواد مخدر سنتی با توجه به مقدار آنها متفاوت خواهد بود. این مجازات ها در قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت ذیل تعیین شده اند:

  1. مجازات نگهداری از مواد مخدر به میزان کمتر از پنجاه گرم شامل سه میلیون ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق است.
  2. اگر میزان مواد مخدر حمل شده پنجاه تا پانصد گرم باشد میزان مجازات پنج تا پانزده میلیون ریال جریمه نقدی و به ده الی هفتاده و چهار ضربات شلاق تعیین شده است.
  3. قانون مجازات اسلامی برای حمل مواد مخدر به میزان بیش از پانصد گرم تا پنچ کیلو گرم، پانزده میلیون تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و شلاق از چهل تا هفتاد و چهار ضربه در نظر گرفته است. همچنین فرد به دو تا پنج سال حبس نیز محکوم می شود.
  4. در صورتی که میزان مواد حمل شده بیش از پنج تا بیست کیلوگرم محاسبه شود مجازات نقدی آن شصت تا دویست میلیون ریال جزای نقدی و ضربات شلاق پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه می باشد. در این خصوص قانونگذار فرد را به مدت پنج الی ده سال حبس نیز محکوم می کند و در صورتی که برای بار دوم مرتکب این جرم شود به مصادره تمامی اموالی که از این طریق به دست آورده محکوم می گردد و برای بار سوم علاوه بر مصادره این اموال به استثناء هزینه‌های تامین زندگی به صورت متعارف برای خانواده اش به اعدام نیز محکوم می‌شود.
  5. چنانچه میزان مواد مخدری که حمل شده است بیش از بیست تا یکصد کیلوگرم باشد مجرم علاوه بر تحمل مجازات های مقرر در بند اخیر باید به ازای هر یک کیلوگرم دو میلیون ریال دیگر نیز به عنوان مجازات نقدی پرداخت کرده و در صورت تکرار جرم علاوه بر مصادره اموال به اعدام هم محکوم می‌گردد.
  6. حمل مواد مخدر به میزان بیش از یکصد کیلوگرم برای بار اول فرد را به پرداخت جریمه نقدی و شلاق که در بندهای ۴-۵ مقرر شده است محکوم می کند. علاوه بر آن مجرم محکوم به حبس ابد می گردد و در صورتی که بار دوم دست به چنین اقدامی بزند علاوه بر مصادر اموال ناشی از همان جرم به حکم اعدام نیز محکوم خواهد شد.

مجازات نگهداری از مواد مخدر صنعتی

وکیل مواد مخدر حرفه ای در تهران : هروئین، مورفین، کوکائین و مشتقات شیمیایی آنها به همراه بسیاری دیگر از مواد مخدر همانند: شیشه و غیره در زمره‌ انواع مواد مخدر صنعتی قرار می گیرند. مجازات حمل مواد مخدر صنعتی در قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت ذیل تعیین شده است:

  1. حمل مواد مخدر صنعتی به میزان کمتر از پنج سانتی گرم مجرم را به پرداخت جریمه نقدی به میزان پانصد هزار ریال تا یک میلیون ریال جریمه نقدی و بیست تا پنجاه ضربه شلاق محکوم می کند.
  2. اگر میزان مواد حمل شده بیش از پنج سانتی گرم تا یک گرم باشد میزان مجازات دو میلیون الی شش میلیون ریال جریمه نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق تعیین شده است.
  3. در صورتی که میزان مواد مخدر صنعتی حمل شده بیش از یک گرم و کمتر از چهار گرم باشد میزان مجازات هشت میلیون تا بیست میلیون ریال جریمه نقدی و دو تا پنج سال حبس به همراه سی تا هفتاد ضربه شلاق است.
  4. حمل مواد مخدر به میزان چهار الی پانزده گرم، مشمول بیست الی چهل میلیون ریال جریمه نقدی و پنج تا هشت سال حبس و سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق می گردد.
  5. حمل مواد مخدر صنعتی به میزانی بیش از پانزده گرم و کمتر از سی گرم مشمول چهل الی شصت میلیون ریال جریمه نقدی و ده تا پانزده سال حبس به همراه سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق می شود.
  6. حمل مواد مخدر صنعتی در صورتی که بیش از سی گرم باشد مشمول اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم می شود.

نکته مهم

در صورتی که فرد علی‌رغم حمل مواد مخدر صنعتی، قصد فروش آن در داخل کشور را نداشته باشد. یا موفق به توزیع و ارسال آن به نقاط مورد نظر خود نشده باشد. اگر میزان مواد حمل شده ۱۰۰ گرم یا کمتر از آن باشد فرد با توجه به عمل ارتکابی به حبس ابد و مصادره اموال به دست آمده از این طریق محکوم می گردد و اگر یکی از کارمندان دولت وابسته به دولت و نهادهای عمومی و انقلابی چنین جرمی را مرتکب شده باشد. علاوه بر مجازات‌های تعیین شده در قوانین فوق به انفصال دائم از خدمات دولتی نیز محکوم خواهد شد.

جرایم مربوط به مواد مخدر من جمله جرایم کیفری سنگین است. که مجازات کیفری حتی اعدام را در پی خواهد داشت بهتر است پیش از هر اقدامی با وکیل مواد مخدر مشورت کرده و ضمن اخذ مشاوره حقوقی در صورت صلاحدید پیگیری پرونده را به ایشان واگذار نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *