مشاوره حقوقی شرب خمر و مشروبات الکلی

مشاوره حقوقی شرب خمر ، خرید ، فروش ، نگهداری و مصرف مشروبات الکلی : شرب خمر یکی از جرائم کیفری است که مشمول مجازات شلاق می شود. مشاوره حقوقی شرب خمر زمانی صورت می گیرد که شما یا یکی از بستگان به علت شرب خمر یا اتهام به این جرم مورد پیگرد قضایی و قانونی قرار گرفته باشید. خوب است بدانید که اتهام شرب خمر در تمامی موارد منجر به صدور حکم شلاق نمی شود و بهتر است در صورت مواجه شدن با این مسئله، از دریافت مشاوره حقوقی شرب خمر و یا حتی گرفتن وکیل شرب خمر در این زمینه غافل نشوید.

شرب خمر به چه معناست؟

در ابتدا بهتر است محدوده ای که قوانین ایران برای جرم شرب خمر در نظر گرفته اند را تشریح کنیم. شرب خمر در گذشته و تا زمانی که بسیاری از داروهای روان گردان تولید نشده بودند به معنای نوشیدن مواد مست کننده(حاوی الکل) مانند آب جو و انواع عرق یا شراب بود.مصرف مسکر روی عملکرد مغز تاثیر گذار است و متداول ترین نمونه آن نیز می توان به شراب انگور اشاره کرد.

مشاوره حقوقی شرب خمر

با گذشت زمان و تهیه و تولید بسیاری از مواد مست کننده که حکم مشروب (هر نوشیدنی که قابل شرب باشد) را نداشتند دامنه این جرم گسترش یافت و به بسیاری از مواد مسکر نیز کشیده شد. با این حال امروزه مرز خاصی میان بسیاری از انواع مواد مخدر و مواد مسکر تعیین نشده است و اینکه ماده مورد نظر مشمول حکم شرب خمر واقع می گردد یا خیر به نظر قاضی بستگی دارد.

مجازات شرب خمر

شرب خمر یک نوع جرم کیفری و مشمول حد است بدین معنا که میزان مجازات این جرم در متون فقهی نگاشته شده و وابسته به نظر قاضی نیست. بنابراین قاضی نمی تواند به خواست خود میزان مجازات را کم یا زیاد نماید. حکم این جرم در متون فقهی و به تبع آن ها در قانون مجازات اسلامی، ۸۰ ضربه شلاق است و زمانی که به آن وصف حدّی اضافه می شود بدین معناست که هیچ گونه تخفیف یا تبدیلی در آن صورت نمی گیرد.

راه های اثبات شرب خمر

اقرار

اقرار مهمترین شیوه اثبات شرب خمر است. در این صورت اقرار باید در کمال صحت و سلامت عقل صورت گیرد و هرگونه جبر و اکراه باعث می شود اقرار به دست آمده از حیث حقوقی باطل و بلااثر باشد. لازم به ذکر است که اقرار به شرب خمر زمانی مورد پذیرش قرار می گیرد که متهم به جرم ارتکابی و نوع حکم جاهل نباشد. بنابراین اگر فردی به شرب خمر اقرار کند اما نداند شرب خمر به چه معناست یا یا اینکه مطلع نباشد که مجازات جرم شرب خمر از نوع حدی و ۸۰ ضربه شلاق است باز هم اقرار او بی تاثیر خواهد بود مگر اینکه بعد از اطلاع از حکم و مجازات مورد نظر نسبت به شرب خمر اقرار کند.

شهادت

اثبات شرب خمر از طریق شهادت به دو مرد عادل، بالغ و عاقل نیاز دارد.

علم قاضی

علم قاضی از راه های مختلفی به دست می آید. به عنوان مثال می توان گواهی پزشکی قانونی را یکی از ادله موجه برای علم قاضی قلمداد کرد.

مزایای مراجعه به مشاوره حقوقی شرب خمر

اگر به یک مشاور حقوقی شرب خمر مراجعه کنید وی می تواند راه کارهای مناسبی را ارائه کند . یک مشاور حقوقی و وکیل متبحر کیفری بیش از هر کسی می دانند که در پروندهای کیفری و زمانی که فرد ، شاکی خصوصی ندارد قاضی نیز متهم را ترغیب می کند که به ارتکاب جرم حدّی اقرار نکند .

این امر یک اصل پذیرفته شده در حقوق قضایی است که با هدف کاهش رواج امور قبیح در جامعه مورد پذیرش دکترین حقوق قرار گرفته است. گذشته از اینکه بسیاری از گزارشات صادره از مراجعی همچون پزشکی قانونی قابل اعتراض بوده و شما می توانید پیش از اجرای حکم نسبت به نظریه پزشکی قانونی اعتراض نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *